Forum > Demolåtar
Rattlebike - Mystery Girl
Rattlesnake:
Nordenstam
Tack för lyssning och för beröm! Vet inte riktigt hur cykeln ser ut, men själv är jag inte direkt långhårig... ;) Men huvudsaken att det låter så! ^_^
jonnerstone
Intressanta analyser du har där. Doorskomp är ju klockrent, har inte tänkt på det men du har ju rätt.
Det är inte hundra mellan sång och kör, det har du också rätt i. Problemet är att ingen av Rattlebike har den precisionen i sången som du är van att höra. :mellow: Vi kan göra det bättre än såhär, men då krävs det nog en producent eller röstcoach, och att vi befinner oss i samma rum. I dagsläget har vi inte den ambitionsnivån. Men editera bättre är nog möjligt.
Tack för lyssning och feed! :)
Eddi:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 09.10.2010, 23:39:59 ---Nordenstam
Tack för lyssning och för beröm! Vet inte riktigt hur cykeln ser ut, men själv är jag inte direkt långhårig... ;) Men huvudsaken att det låter så! ^_^
jonnerstone
Intressanta analyser du har där. Doorskomp är ju klockrent, har inte tänkt på det men du har ju rätt.
Det är inte hundra mellan sång och kör, det har du också rätt i. Problemet är att ingen av Rattlebike har den precisionen i sången som du är van att höra. :mellow: Vi kan göra det bättre än såhär, men då krävs det nog en producent eller röstcoach, och att vi befinner oss i samma rum. I dagsläget har vi inte den ambitionsnivån. Men editera bättre är nog möjligt.
Tack för lyssning och feed! :)
--- Slut citat ---
Långhårig vet jag ju inte men han har inte rakat sig på ett tag :D
MaxB:
Har nog inte lyssnat på den här tidigare, tycker det puttrar på riktigt mysigt!
Jag gillar också den där Thereminen.
BaconMcMuffin:
Since You mentioned the "Mellow-Yellow Band"... I have to say it: Didn't Donovan sing this at some Folk Festival in 1968? :wub:
Really really nice, Guys. Lyrically strong , especially "She leads her other life beneath the moonlight, Even on this sunny afternoon"... Love that line.
The theremin is totally unexpected and fun. I can count on only one hand how many times I've heard a theremin in a pop song...
Emulator:
yeah, what jonnerstone said :D
Och eko i början, det låter verkligen 60-70 om den. Som ett tidsdokument på något vis. Jag, som inte är en större vän av musiken från den tiden skulle ju hellre se att man blandade in NÅGOT modernare i det och skapade en egen muschtash, men det är nog inte vad herrar skakcyklar vill tror jag.
Det är så snyggt gjort, att jag likt jonner gärna skulle se att ni petade med dubbar o småsuringar och gjorde perfekt. Med timestretch och melodyne, små små ingrepp, så kommer det lyfta massvis om ni inte oirkar nöra 100 tagningar i studio.
well done :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida