Forum > Demolåtar
Eko - Mellow
equality:
Tråkigt pianoljud men det är riktigt va!? Lite styltigt först men tar sig avsevärt under arpeggiot. Ganska mycket av ditt tonspråk och det är bra. Sångstämma på detta lyfter låten till...?
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.08.2010, 21:35:07 ---Jag har lyssnat på den här några gånger och hör att den har potential.
Dock känns den här inspelningen än så länge lite styltig, tror den ska spelas lite mer
fluently (finns det något som heter så?).
Det låter både som ett tema från en film och lite Genesis-keyboard-spel med det där snabbare i mitten som sen förvandlas till en blomma som slår ut i blom då den vackra melodin kommer igen.
Öva mer på pianospelet så du hittar allt säkert. I believe in this music!
--- Slut citat ---
Håller med om att det låter styltigt att köra helt utan tick-tack och kvantifisering blir ju väldigt otajt men undrars hur man hittar ett mellanläge. Ny version nedan.
--- Citat från: Gurano skrivet 30.08.2010, 22:54:58 ---Kanske att det ska vara lite mer rymd i ljudet? Låter lite torrt i mina öron (kan ju naturligtvis bero på min förkylning :) )
Det är en smaksak men jag skulle nog ha fläskat på med någon (några) slags stråkar oxå för att bygga upp en mjuk ljudvägg som pianot kan studsa mot.
...som MaxB skrev så är det nog lite styltigt, men med ett bra flöde så kan låten bli stor
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Stråkar passar nog bra men jag måste få upp flödet först tack för tyck.
--- Citat från: equality skrivet 30.08.2010, 23:56:33 ---Tråkigt pianoljud men det är riktigt va!? Lite styltigt först men tar sig avsevärt under arpeggiot. Ganska mycket av ditt tonspråk och det är bra. Sångstämma på detta lyfter låten till...?
--- Slut citat ---
Nej det är 4Front gratispianot som funkar väl i mixar men kanske inte så här solo - blir det stråkar till så blir det nog bättre, sång? Nja jag hör ingen sång i huvudet. Tack för tyck EQ
Ny variant med den inre klockan stor otajthet blir det men kanske lite bättre känsla, vill som sagt hitta en mellanmetod som funkar:
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Mellow2.mp3[/mp3]
Jonte:
Den här gillar jag, mycket vackert! Känner för att spela flöjt till det här. Har du lust att skicka
midi-filen till mig, när du känner dig nöjd med pianospelet?
egghuvud:
Snygg melodi. Lutar åt powerballad. lite styltigt piano, men det går väl att mjuka upp. :)
spacetrucker:
Snyggt :D
Första intrycket (av pianot) var att det lät som... eller ska vi säga så att jag fick en flash-back av vårfest i skolan för läääänge sedan.
Melodin är drömsk på nåt sätt och jag gillade att den inte upprepade sig utan att jag fick en känsla att det "gick framåt". En flöjt kunde nog sitta fint.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida