Forum > Demolåtar

Eko - Mellow

<< < (3/5) > >>

Eddi:

--- Citat från: Jonte skrivet 31.08.2010, 06:57:18 ---Den här gillar jag, mycket vackert! Känner för att spela flöjt till det här. Har du lust att skicka
midi-filen till mig, när du känner dig nöjd med pianospelet?

--- Slut citat ---
Själklart Jonte :D

--- Citat från: egghuvud skrivet 31.08.2010, 11:16:22 ---Snygg melodi. Lutar åt powerballad. lite styltigt piano, men det går väl att mjuka upp.  :)

--- Slut citat ---
Tack Egg :)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 31.08.2010, 12:34:38 ---Snyggt :D

Första intrycket (av pianot) var att det lät som... eller ska vi säga så att jag fick en flash-back av vårfest i skolan för läääänge sedan.
Melodin är drömsk på nåt sätt och jag gillade att den inte upprepade sig utan att jag fick en känsla att det "gick framåt". En flöjt kunde nog sitta fint.

Space

--- Slut citat ---
Vårfest :lol: ja det är svårt att få till med känsla men skönt att du anar den, tack Space.

Marruschkka:
Nu har du fått in "flow" i piano-liret tycker jag, så nu väntar jag in flöjt, stråkar och annat som  lyfter det här fina stycket ytterligare.

Go with the flow :rolleyes:

/Marre

MaxB:
Jag vill ha mer övning på pianot och jag får önska. Nu går det lite långsamt och det kan fungera bra med mer instrument me nså här är den lite långsam upplever jag. Gnällig eller hur?
Jag har en ganska bra version i digitalkameran, tror att jag gillar den på grund av val av piano.

hogge:
Alla har sagt vad som bör sägas vad gäller Din insats på pianot & dess sound, men jag vill ändå tillägga följande: den första versionen är bäst, enligt mig. Bättre tempo och helt enkelt en bättre låt..
Låten har ABSOLUT potential. Jag har lite svårt för det snabba partiet, men det är en smaksak..
Hur som helst. Jag tycker att detta är riktigt bra. Lite mer känsla i spelet, komplettera med stråkar eller nåt annat som passar och lite sång så blir det här sjukt bra..

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 31.08.2010, 19:31:58 ---Jag vill ha mer övning på pianot och jag får önska. Nu går det lite långsamt och det kan fungera bra med mer instrument me nså här är den lite långsam upplever jag. Gnällig eller hur?
Jag har en ganska bra version i digitalkameran, tror att jag gillar den på grund av val av piano.

--- Slut citat ---
Jo övning ger färdighet - men jag sänkte hastigheten från 76 till 70 och då hann jag med bättre. Sedan höjde jag till 72 tror jag för att få med feelingen men ändå lite hastigare. Se nedan.

--- Citat från: hogge skrivet 31.08.2010, 23:39:09 ---Alla har sagt vad som bör sägas vad gäller Din insats på pianot & dess sound, men jag vill ändå tillägga följande: den första versionen är bäst, enligt mig. Bättre tempo och helt enkelt en bättre låt..
Låten har ABSOLUT potential. Jag har lite svårt för det snabba partiet, men det är en smaksak..
Hur som helst. Jag tycker att detta är riktigt bra. Lite mer känsla i spelet, komplettera med stråkar eller nåt annat som passar och lite sång så blir det här sjukt bra..

--- Slut citat ---
Tack för comments Hoggs jaså du gillar det första bäst hm... lyss till det tredje så får vi se om du vidhåller :) nu med stråkar.

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Mellow3.mp3[/mp3]

Hörlursmixad är det bäst att tillägga risk för att cellon blev lite hög.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion