Forum > Demolåtar
Eko - Mellow
Eddi:
Jo det är så att jag under en längre tid nåt år eller så har saknat en pianolåt som jag helt enkelt inte kom ihåg hur jag spelade. Jag har aktivt letat på olika inspelningar men tji. Nåväl nu i fredags så satte jag mig vid pianot och plötsligt var den där- det var kul så jag tänkte att jag måste spela in den och passar på att dela med mig. Nu vet jag vart den finns om demensen sätter in hårdare :wacko:
Nyare versioner finns längre ned i tråden. Men detta är numera den senaste:
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Mellow4.mp3[/mp3]
Och det är klart om ni har utvecklingsförslag så kom med dom.................
Gurano:
Hmmm jag får inte spelaren att funka?
.......Nu ser jag - du missade att lägga till .mp3 :D
Gurano
Eddi:
--- Citat från: Gurano skrivet 30.08.2010, 20:30:38 ---Hmmm jag får inte spelaren att funka?
.......Nu ser jag - du missade att lägga till .mp3 :D
Gurano
--- Slut citat ---
Tack G fixat
MaxB:
Jag har lyssnat på den här några gånger och hör att den har potential.
Dock känns den här inspelningen än så länge lite styltig, tror den ska spelas lite mer
fluently (finns det något som heter så?).
Det låter både som ett tema från en film och lite Genesis-keyboard-spel med det där snabbare i mitten som sen förvandlas till en blomma som slår ut i blom då den vackra melodin kommer igen.
Öva mer på pianospelet så du hittar allt säkert. I believe in this music!
Gurano:
Kanske att det ska vara lite mer rymd i ljudet? Låter lite torrt i mina öron (kan ju naturligtvis bero på min förkylning :) )
Det är en smaksak men jag skulle nog ha fläskat på med någon (några) slags stråkar oxå för att bygga upp en mjuk ljudvägg som pianot kan studsa mot.
...som MaxB skrev så är det nog lite styltigt, men med ett bra flöde så kan låten bli stor
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida