Forum > Demolåtar
Eko - Mellow
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 01.09.2010, 00:15:01 ---Tack för comments Hoggs jaså du gillar det första bäst hm... lyss till det tredje så får vi se om du vidhåller :) nu med stråkar.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Mellow3.mp3[/mp3]
Hörlursmixad är det bäst att tillägga risk för att cellon blev lite hög.
--- Slut citat ---
Jodå.. Cellon är absolut för hög, men annars så tror jag Du är på rätt spår där.. Cello blir bra!
MaxB:
Det här pianot ligger bäst hittills, cellon är för nära, borde ha lite reverb för att befinna sig bredvid eller strax bakom pianot. Lägre volym på cellon, ja. Sen tror jag cellon ska ha längre drag på stråken, färre toner liksom. Inte spela oktaver hela tiden, kanske inte alls oktaver, tror jag...
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.09.2010, 06:44:11 ---Det här pianot ligger bäst hittills, cellon är för nära, borde ha lite reverb för att befinna sig bredvid eller strax bakom pianot. Lägre volym på cellon, ja. Sen tror jag cellon ska ha längre drag på stråken, färre toner liksom. Inte spela oktaver hela tiden, kanske inte alls oktaver, tror jag...
--- Slut citat ---
Nu tror jag att jag vaskat fram en ny mer njutbar mix tyckte att trummor skulle till också så det blev lite enformiga sådana dom ska bara puttra där tycker jag. Gjorde dock inget åt oktaverna på cellon men i den höjd den ligger nu så ska det inte störa bara tillföra - hoppas jag? Klar för tvärflöjt nu kanske Jonte?
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Mellow4.mp3[/mp3]
bjurte:
Härliga Harmmisar,men kanske lite för luddig ljudbild,mellan 00:50 - 01:20 Ca. är nog Cellon lite för dominerande..
91:an:
Jag tycker det är fin melodi och harmonier men arret är lite väl pompöst. Antar att det är stråkarna och reverbet som gör det. Det får ju inte låta åt hockyrinks-orgelhållet om soundet. Jag skulle testa bara piano och tvärflöjt för att få det mjukare, eventuellt trummorna också, dom satt fint till.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida