Forum > Färdiga produktioner
Yllet - A Western Lullaby
Tokai:
Vet inte om jag är så positiv till taktbytena i versen.
Om nu detta är en countrylåt så är jag personligen ganska konservativ. Tycker refrängen gör vad den ska men är väldigt tveksam till versen.
Kanske man kan ta bort markeringarna på trummorna?
Jag har inget emot att man skapar nya infallsvinklar i countrymusik men det här funkar inte för mig. Refrängen är kanonbra i vilket fall.
Den amerikanskt överdrivna engelskan förstår är jag en vigt till refrängen, nästan som en parodi.
Yllet:
--- Citat från: Tokai skrivet 04.09.2010, 16:50:04 ---Vet inte om jag är så positiv till taktbytena i versen.
Om nu detta är en countrylåt så är jag personligen ganska konservativ. Tycker refrängen gör vad den ska men är väldigt tveksam till versen.
Kanske man kan ta bort markeringarna på trummorna?
Jag har inget emot att man skapar nya infallsvinklar i countrymusik men det här funkar inte för mig. Refrängen är kanonbra i vilket fall.
Den amerikanskt överdrivna engelskan förstår är jag en vigt till refrängen, nästan som en parodi.
--- Slut citat ---
Det är inte jag som har sagt att det är country :) Det är upp till den som lyssnar att avgöra. Skulle själv kalla det någon slags visa tror jag.
/Jon
MaxB:
Nu vill jag att låten ska komma hem på slutet. Slutar den på ett annat ställe (annat ackord) än vad som är tradition?
Vackert inspelat är det, oavsett var den slutar.
Yllet:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.09.2010, 19:36:34 ---Nu vill jag att låten ska komma hem på slutet. Slutar den på ett annat ställe (annat ackord) än vad som är tradition?
Vackert inspelat är det, oavsett var den slutar.
--- Slut citat ---
Capo på tredje band, så låten går i Eb: Nje, den slutar på parallelltonarten, dvs i detta fall Am. Samma ackord som refrängen går i. Hade nog blivit för glatt att sluta på C
/Jon
Mats:
Bra låt, mixat o så vad jag kan höra - gillade taktvarianterna som nämnts och stämningen, lite sövande dock men bra sång o så, snyggt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida