Forum > Färdiga produktioner

Yllet - A Western Lullaby

<< < (4/5) > >>

asti:

--- Citat från: Yllet skrivet 01.09.2010, 19:09:22 ---
--- Citat från: asti skrivet 01.09.2010, 17:57:11 ---Enkelt och snyggt! Men det är ju inte så lätt att få något enkelt att låta så här snyggt!
Bra sång, bra mix och "lagom" arr. Det enda jag reagerade negativt på är att ljudbilden, speciellt sången,
är lite dov. Skulle önska lite mer diskant och "krispighet". Men det kan bero på mina enkla jobb-lurar!
Tycker att jag själv ofta får lite dov ljudbild när jag använder den nylonsträngade....
Taktvariationerna tillför en hel del till spänningen. Skön låt!

--- Slut citat ---

Hej asti. Kul att du gillar låten du också. Jag är personligen ganska nöjd med själva tydligheten i ljudbilden. Det är ett fullkomligt medvetet val att inte krispa till ljudet, i vare sig sång eller instrument. Men det där är ju alltid en svår balansgång. Har jobbat ganska hårt, på att just inte få "hifi-ljud" i låten. Tyckte inte det passade just detta alster. Du kan ju alltid lyssna med dina lurar hemma, eller kanske högtalare och se om du är av annan åsikt. Men som sagt, smaken är alltid som baken :) Tack för lyssningen och kommentarerna.

mvh Jon

--- Slut citat ---
Har lyssnat hemma nu och nu låter det inte dovt! Skit-lurar på jobbet!  :)

Marruschkka:
Soft, skön ljudbild (som vanligt då), lätt att sjunga med i :D

Lite Western, som jag normalt inte tål riktigt, men det här var ju bra!

/Marre

bjurte:
Lika bra som alltid när något kommer från Yllet.
Contry-Vals är väl inte favorit genren,men för tusan,lite spännande harmoni vändningar här och där
Mer än räddar denna låt.. ;)
Gillar ditt sound.

91:an:
Riktigt skönt avslappnande lägereldslåt! Snyggt komp, riktiga trummor? Möjligen skulle man ta ner reverbet i sången något.

Yllet:

--- Citat från: 91:an skrivet 04.09.2010, 09:48:40 ---Riktigt skönt avslappnande lägereldslåt! Snyggt komp, riktiga trummor? Möjligen skulle man ta ner reverbet i sången något.

--- Slut citat ---

Nä det är falska trummor :) Men tack för komplimangen. Spelar på midiklaviaturet.

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion