Forum > Färdiga produktioner

Yllet - A Western Lullaby

<< < (3/5) > >>

Rattlesnake:
Jepp, ren och snyggt balanserad mix. Gillar också taktvariationerna på verserna. Egentligen är det ju en lite trött genre som du lyckas gjuta nytt liv i, definitivt. Det enda negativa jag kan säga är att jag tycker det låter lite "platt" om sången. Antar att du sjunger allt själv? Det kommer nog låta lite mer levande om flera sångare delar på stämmorna.

Yllet:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.09.2010, 11:46:25 ---Jepp, ren och snyggt balanserad mix. Gillar också taktvariationerna på verserna. Egentligen är det ju en lite trött genre som du lyckas gjuta nytt liv i, definitivt. Det enda negativa jag kan säga är att jag tycker det låter lite "platt" om sången. Antar att du sjunger allt själv? Det kommer nog låta lite mer levande om flera sångare delar på stämmorna.

--- Slut citat ---

Huvudet på spiken, tanken är ju att trummisen ska lägga sången, men nu har jag spelat in allt hemma. Därav de tafatta trummorna :)

/Jon

Yllet:

--- Citat från: aROCKER skrivet 01.09.2010, 10:20:15 ---Hur bra som helst...roligt med taktleken i versöppningarna. (ordet versöppningarna, fick mig in på helt andra tankar :huh:)

Snygg sång.
Kanske nån mer "percussionpryl" som grisar ner det lite, känns en aning sterilt.

Men detta var 4/5 för mig.

--- Slut citat ---

Jag är böjd att hålla med dig angående det lite sterila kompet, men det är också för att jag inte är någon trummis. Det kommer förmodligen låta annorlunda och mer levande, om vi gör en riktig inspelning framöver. Jag är också för mer skitighet i vanliga fall. :)

/Jon

asti:
Enkelt och snyggt! Men det är ju inte så lätt att få något enkelt att låta så här snyggt!
Bra sång, bra mix och "lagom" arr. Det enda jag reagerade negativt på är att ljudbilden, speciellt sången,
är lite dov. Skulle önska lite mer diskant och "krispighet". Men det kan bero på mina enkla jobb-lurar!
Tycker att jag själv ofta får lite dov ljudbild när jag använder den nylonsträngade....
Taktvariationerna tillför en hel del till spänningen. Skön låt!

Yllet:

--- Citat från: asti skrivet 01.09.2010, 17:57:11 ---Enkelt och snyggt! Men det är ju inte så lätt att få något enkelt att låta så här snyggt!
Bra sång, bra mix och "lagom" arr. Det enda jag reagerade negativt på är att ljudbilden, speciellt sången,
är lite dov. Skulle önska lite mer diskant och "krispighet". Men det kan bero på mina enkla jobb-lurar!
Tycker att jag själv ofta får lite dov ljudbild när jag använder den nylonsträngade....
Taktvariationerna tillför en hel del till spänningen. Skön låt!

--- Slut citat ---

Hej asti. Kul att du gillar låten du också. Jag är personligen ganska nöjd med själva tydligheten i ljudbilden. Det är ett fullkomligt medvetet val att inte krispa till ljudet, i vare sig sång eller instrument. Men det där är ju alltid en svår balansgång. Har jobbat ganska hårt, på att just inte få "hifi-ljud" i låten. Tyckte inte det passade just detta alster. Du kan ju alltid lyssna med dina lurar hemma, eller kanske högtalare och se om du är av annan åsikt. Men som sagt, smaken är alltid som baken :) Tack för lyssningen och kommentarerna. Och det är väl inte omöjligt att jag ändrar åsikt när jag låtit visan vila lite...

mvh Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion