Forum > Demolåtar

1up-House Pipe V4 (torsdag 17:e maj)

<< < (3/6) > >>

Lådan:
Spåret är mjukt och fint.
Gillar melodin skarpt.
Pianot är fint det med.
Soulhouse på nå vis:D
:)

Tummen upp!

1up:

--- Citat från: Lådan skrivet 19.05.2007, 12:24:33 ---Spåret är mjukt och fint.
Gillar melodin skarpt.
Pianot är fint det med.
Soulhouse på nå vis:D
:)

Tummen upp!

--- Slut citat ---

Tack snälla :)

Värmer! Och inspirerar. Har hittat lite fortsättningsspår som blivit lovande!

DåligtGehör:

--- Citera ---Med "blåssekvenser" menar du t.ex. den 03:15-03:18?
--- Slut citat ---

Nej inte det är inte det flöjtiga jag menar. Det är det som "housepianot" spelar bl.a i slutet - sista minuten. Jag uppfattade inte att det var ett piano utan trodde det var någon slags "blåsaktigt" syntljud. Hur som helst så tyckte/tycker jag det hade varit fräckt med ett bra blås på vissa åtminstone en del av dessa fraser som pianot nu gör - under ca sista minuten främst eller bara. Inte minst den snabba ta da-da-dam da dam.

Emulator:
Nu svänger det katten!

Dg skriver mycket matnyttigt: jag tycker att lite blås skulle sitta som en smäck, sedan att tonartshöjningen (visst finns en sån`?) skulle bort...det blir lite lattjo kring den,. Men det är ju personligt.  Några telefonsingnalljud får mig att tro att det ringer :lol:  både bra, men kanske irriterande.

Finsn ingen sångare?  Med lite hooks på är denna klar, jag tycker du har både traditionella element och inslag av väldigt nyskapande och kreativa ljudbilder.

bra jobbat!

(leta rätt på sångare!)

1up:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 19.05.2007, 22:32:36 ---
--- Citera ---Med "blåssekvenser" menar du t.ex. den 03:15-03:18?
--- Slut citat ---

Nej inte det är inte det flöjtiga jag menar. Det är det som "housepianot" spelar bl.a i slutet - sista minuten. Jag uppfattade inte att det var ett piano utan trodde det var någon slags "blåsaktigt" syntljud. Hur som helst så tyckte/tycker jag det hade varit fräckt med ett bra blås på vissa åtminstone en del av dessa fraser som pianot nu gör - under ca sista minuten främst eller bara. Inte minst den snabba ta da-da-dam da dam.

--- Slut citat ---

åh :D okey. Bra att du berättar för ger inblick i hur du och säkert andra också höra mixen, tillskillnad från hur jag som gjort den hör den. Blås? Varför inte? :) Borde ge lite mer STING av plötslig intensitet. Ska absolut pröva - till V5!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion