Forum > Demolåtar

1up-House Pipe V4 (torsdag 17:e maj)

<< < (4/6) > >>

1up:

--- Citat från: Emulator skrivet 19.05.2007, 23:54:47 ---Nu svänger det katten!

Dg skriver mycket matnyttigt: jag tycker att lite blås skulle sitta som en smäck, sedan att tonartshöjningen (visst finns en sån`?) skulle bort...det blir lite lattjo kring den,. Men det är ju personligt.  Några telefonsingnalljud får mig att tro att det ringer :lol:  både bra, men kanske irriterande.

Finsn ingen sångare?  Med lite hooks på är denna klar, jag tycker du har både traditionella element och inslag av väldigt nyskapande och kreativa ljudbilder.

bra jobbat!

(leta rätt på sångare!)

--- Slut citat ---

Tack, tack! :) Har ju svarat dig på msn, men inte läst ditt inlägg förrän nu. Tonartshöjningen ja.. Den kanske är överflödig. Har planerat lite strukturförändringar i låten och då kanske det är bättre om tonartshöjningen stryks helt. Hela låten är lek, precis som tonartshöjningen så. ;) Fast vill förstås hålla det på en hyffsat "seriös" nivå.

Ring ring - skynda dig att svara! :D haha riktigt skönt :) irriterande (hm) oki, ska se om man ska göra nått åt de.

Självklart är det nyskapande i min musik - jag är ju den största musikern i modern tid. *host, host* och allt de där. ;) Nä men kul du tycker de! Jag gör ju det som är roligt och förträffligt när inspirationen tar en in på lite nya stigar i det musikaliska landskapet.

Nu är det kajakpaddlingsdags så hade så fint och varmt tack för lyssningen!

Lådan:
Ja sång vorre något.
Eller en mjuk varm röst, kvinna eller man som säger något ifrån hjärtat.

mahan:
Okay 1up!

Groove, klimax, flow ville du ha kommantarer på.

Klimax och flow är helt okay, men nånting i groovet sitter inte så bra som det kunde. Lyssnat på nytt o på nytt, goda vibbar från intrån ända till slut. Gungar skönt...

Det som stör min helhetsnjutning är nog troligtvid basen. Du har iofs hittat ett gott sound för den men jag tror att den inte har tillräcklig attack för att hinna följa den souliga rytmsektionen, den lixåm tänder lite för långsamt vilket gör att det på sina stället låter lite otajt.

Formel 1 så det förslår, tonhöjningen på slutet kanske inte nödvändig, höjer även Ferrarins varv med 1000 rpm :D

Väntar åxå ivrigt på sångversionen :)

h.  Johan

valdez:
Trevlig låt..positiv o glad på nåt vis!..en aning struttig i melodin i starten men sen landar den...gött!

Wernborg:
Hej 1up

Gillar detta skarpt!

Groovet håller, men instämmer i att det är något stelt. Mer handspelat är loopat om man säger så. Sen spelar congasen "fel" i mitt tycke. Det blir onödigt stolpigt. Den första congan ligger rätt, men lägg den andra på samma ljud. Det blir för mycket accent på nåt vis. Det är ju rätt rytmfigur, men jag hänger nog upp mig på att det andra ljudet är "fel".

Låtens uppbyggnad är det inget fel på. Däremot vill jag ha mer frontfigur i låten. En sångare/sångerska eller ett instrument som spelar något återkommande tema lite tydligare. Känns som det blir lite transportsträckor ibland.

Men fan... Det här är ju småsaker i sammanhanget.

Bra säger jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion