Forum > Demolåtar
Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart
cykeln:
Missat denna tydligen
Låter som något från din mer kinesiska period
Kornstad sjunger riktigt bra men låter i verserna som i ett annat rum - mer samma i refrängen
Tycker orkestreringen är lite överlastad/massiv (ungefär som de där Sagan om ringen filmerna)
Men fin melodi
Dividend:
Den kinesiska eran går nog aldrig över helt :)
Oki, ska öka verbet på sångarna! Tack för tankar och öron!
Kornstad:
Haha, jag kan inte minnas den gång jag senast var hundra nöjd med en sång jag lagt. Alltid ngt lite surt här, eller en felaktig andning där. :D Men man får försöka vara nöjd med det man klämma ur sig ändå.
Jag hittar flera grejer som jag gärna hade fixat om jag kunnat, men där sätter sångtekniken stopp tyvärr.
Vet inte hur många tagningar jag gjorde, innan jag fick till denna som jag faktiskt kunde stå ut med själv.
Det är inte ngt surt sådär att man reagerar på det om man inte verkligen sitter och lyssnar, men nog finns det ändå ett par toner som är mindre stadiga.
Detta stycke är egentligen långt över min förmåga teknikmässigt, men det var riktigt, riktigt kul att få chansen göra det ändå och med Marres sång och Divis arr kan det inte bli annat än en höjdare.
Per och Maria: Jag har lyssnat flera gånger nu och det är stor skillnad mot ursprungsversionen, till det bättre. Grymt jobbat!!
Plinka:
Snyggt jobbat, kan föreställa mig hur många timmars jobb som ligger bakom detta! Avancerat arr i typisk Divi-stil, och sången måste varit svår att få till så här bra, dikt-texten tycker jag är väldigt vacker också :)
Kanske är det något med sången som behöver fixas ändå, till just den här typen av arr, kanske är det reverbet eller delay som någon varit inne på, och funderar lite över refrängen som är rätt pampig, om du kanske ska rentav kräma på med mer kör där...vet inte...bara en fundering :) Tycker ni annars har gjort ett superfint jobb!
Marruschkka:
--- Citat från: Kornstad skrivet 15.01.2013, 15:33:40 ---Haha, jag kan inte minnas den gång jag senast var hundra nöjd med en sång jag lagt. Alltid ngt lite surt här, eller en felaktig andning där. :D Men man får försöka vara nöjd med det man klämma ur sig ändå.
Jag hittar flera grejer som jag gärna hade fixat om jag kunnat, men där sätter sångtekniken stopp tyvärr.
Vet inte hur många tagningar jag gjorde, innan jag fick till denna som jag faktiskt kunde stå ut med själv.
Det är inte ngt surt sådär att man reagerar på det om man inte verkligen sitter och lyssnar, men nog finns det ändå ett par toner som är mindre stadiga.
Detta stycke är egentligen långt över min förmåga teknikmässigt, men det var riktigt, riktigt kul att få chansen göra det ändå och med Marres sång och Divis arr kan det inte bli annat än en höjdare.
Per och Maria: Jag har lyssnat flera gånger nu och det är stor skillnad mot ursprungsversionen, till det bättre. Grymt jobbat!!
--- Slut citat ---
Hihihi...Divi vill att man ska låta som ett instrument, och utan inandningar..ibland. Du gjorde ett fenomenalt jobb med att sätta den här sången, är grymt impad :wub:
Sen kan man labba med delay, reverb mm, men ditt grundjobb här är helt underbart bara, kanonjobb :D
--- Citat från: Plinka skrivet 15.01.2013, 16:50:21 ---Snyggt jobbat, kan föreställa mig hur många timmars jobb som ligger bakom detta! Avancerat arr i typisk Divi-stil, och sången måste varit svår att få till så här bra, dikt-texten tycker jag är väldigt vacker också :)
Kanske är det något med sången som behöver fixas ändå, till just den här typen av arr, kanske är det reverbet eller delay som någon varit inne på, och funderar lite över refrängen som är rätt pampig, om du kanske ska rentav kräma på med mer kör där...vet inte...bara en fundering :) Tycker ni annars har gjort ett superfint jobb!
--- Slut citat ---
Kära Plinka, det är ju flera som påtalat reverbet och nivåerna. Det kommer såvitt jag vet åtgärdas snart :D Tack för tankar!
/Marre Marruschkka
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida