Forum > Demolåtar
Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart
Tokai:
Så här skrev jag när låten var ny:
"Jag tycker din sång låter bra när den är i pitch, vilket dock inte händer så ofta [Dividends]. Men man kan höra hur du har tänkt dig sångmelodin. Och jag tycker den är fantastiskt fin. Och som så ofta med en kinesisk touch. Finns några här som skulle kunna förgylla den fina sång. Tror nog på en manlig sångare. Har vi inte någon som är bra på musikaler, lika bra som Jöback? Jag tror det..."
och jag tycker att jag fått min önskan i uppfyllelse.
Strålande!
Kan kanske tycka att stråkarna överarbetar lite, men vad vet jag om orkesterspel.
Dividend:
Tack Tokai! Det är tur att jag inte sjöng på slutet :D
Ja, det kan hända att stråkarna håller på lite mycket. Borde ha fördelat över blåset mer. (Som det är nu bara dubblar blåset stråkföringen.)
Markus Broberg:
Har hört den några gånger nu..
Jag gillar sången. Tycker den känns cool:)
Eddi:
Samma här har lyssnat några ggr och är väl inte helt såld - jag har kommit franm till att det är Kornis stämma som är för presence och i början är det en surning som jag tycker du ska justera.
Alltså mer reverb till Kornis tycker jag.
Dividend:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 12.01.2013, 17:09:20 ---Har hört den några gånger nu..
Jag gillar sången. Tycker den känns cool:)
--- Slut citat ---
Tack för lyssningar! :D Jo, den är jävligt bra!
--- Citat från: Eddi skrivet 12.01.2013, 17:41:53 ---Samma här har lyssnat några ggr och är väl inte helt såld - jag har kommit franm till att det är Kornis stämma som är för presence och i början är det en surning som jag tycker du ska justera.
Alltså mer reverb till Kornis tycker jag.
--- Slut citat ---
Såld blir du nog aldrig - slaveriet är avskaffat i Sverige. Nog sant om reverbet, däremot tror jag suringen är avsiktlig för jag hör ingen. Hör du något Kornstad?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida