Forum > Färdiga produktioner
Eko - Life is blind
Marruschkka:
Hej!
Det här svänger och påminner en del om Stones Sympathy for the devil, men ändå inte. Jag skulle nog ha sänkt tonarten nåt halvsteg, låter liiite ansträngt nu.
Bra låt :D
Eddi:
Tack för glada tillrop Per o Maria
Alltså jag har blivit kritiserad för att rösten låter oengagerad i vissa av mina låtar så nu tänkte jag att det här ska banne mig inte låta oengagerat. Därför ligger voicen så högt - jag kan nog pressa upp den ytterligare något snäpp men kände att denna tonart var rätt ok för det jag ville göra. Tycker jag har fått till bra körer på versen också BTW. Däremot var refrängrösten alldeles för hög/vass något jag tror att jag har justerat i den nya version 3 dessutom har jag klippt bort lite uhuanden och fimpat en acke och kortat låten en del.
Så den som orkar kommentera - please feel free to do so..
Have a nice rainy holiday :D
Rattlesnake:
Tycker det låter bra om denna, har inga synpunkter på mixen förutom att leadsången är för hög. Slutet tycker jag låter OK, men början är tråkig. Trummorna mår nog bäst av att inte exponeras som de gör i introt, när resten av kompet kommer på tänker man inte på dem.
En akustisk gitarr under gitarrsolot ligger väldigt otajt i mitt tycke.
Wernborg:
Sången är för hög.
Sologitarren är ostämd och slutar med en bend till en durton som låter lite "lustig".
Introt blir som Rattlesnake lite för avslöjande. Mer "riktiga" ljud där för att dölja behövs.
Toppenbra idé med uh-uh-körerna som jag tycker du ska renodla och exponera ännu mer. Kanske tom ett helt uh-uh parti i låten? Varför inte också döpa låten till nåt i stil med Sympathy for blind love för att säkert tydliggöra att kopplingen till hin håle. :)
Bra låt.
Eddi:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.07.2010, 14:39:17 ---Tycker det låter bra om denna, har inga synpunkter på mixen förutom att leadsången är för hög. Slutet tycker jag låter OK, men början är tråkig. Trummorna mår nog bäst av att inte exponeras som de gör i introt, när resten av kompet kommer på tänker man inte på dem.
En akustisk gitarr under gitarrsolot ligger väldigt otajt i mitt tycke.
--- Slut citat ---
Tack för insiktsfulla råd Rattle har tagit dem ad nota och fixat lite i nya verren.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida