Forum > Färdiga produktioner

Eko - Life is blind

(1/6) > >>

Eddi:
LÅTNAMN:         Life is blind (for sympathy föreslog någon)
ARTIST/GRUPP:   Eko
GENRE:                Plink & Plonk
LÅTLÄNGD:            3:40 ca
KOMPOSITÖR:         Eko
PRODUCENT:             Eko
EV. MEDVERKANDE:     Eko
INSPELNINGSÅR:          2010
FORMAT:                        mp3

Nu får den vara klar, tack för hjälpen.
Det bidde en mix till framförallt på voxen.

Text:
If you are lonely and feeling blue
Let me see what I can do for you
If you don't see some way out now
ill try to figure something out
You know sometimes life is a real bitch
Some part is missing but you really don't know witch
I like to help you feeeling grovy
I like to see you smile again

Let me know what I can do for you so we can work it out
Tell me all the ups and downs spell it out clear and loud
Come on let us look upon it sometimes life is blind
come on we can make it happen and you be able to find

I say I see some kind of emptiness when I look into your eyes
Don't change, change my mind and alter your disguise
Got to overcome that mankind's blind
Write your wishes down
You know there´s a search to go to
Love is all you got to find
Love is all you got to find

MaxB:
Grymt öde! Måste bli en låt efter en sån sak.
Har lyssnat några gånger i lurar och känner att det inte är så spännande utan väldigt traditionellt uppbyggt.
Är congasspelet loopar eller fixar du detta komp själv, via midikeyboard? De låter bra. Vad är det för trummor du använder i inspelningen?
Orgeln fräser så gott som en hammondorgel kan göra.
Slutet måste fås till på annat sätt.

Skönt att vara tillbaka från semester nu?

asti:
Finnar i pannan låter ju onekligen lite besvärligare än t.ex tyskar i skogen eller fransyskor i frysen!  :)
Får nog hålla med MaxB om att låten inte är så överraskande, utan låter som något man hört förut.
Arret är kul, påminner lite om Stones Sympathy for the devil, men känns aningen rörigt.
Kanske skulle du lägga lite liknande "uh-uh"-körer på denna?
Sången är i mitt tycke för "vass". Skulle vilja ha mer hög diskant och lågt mellanregister, lite mer "värme".
Mixen är inte så tokig annars.

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.07.2010, 08:54:11 ---Grymt öde! Måste bli en låt efter en sån sak.
Har lyssnat några gånger i lurar och känner att det inte är så spännande utan väldigt traditionellt uppbyggt.
Är congasspelet loopar eller fixar du detta komp själv, via midikeyboard? De låter bra. Vad är det för trummor du använder i inspelningen?
Orgeln fräser så gott som en hammondorgel kan göra.
Slutet måste fås till på annat sätt.

Skönt att vara tillbaka från semester nu?

--- Slut citat ---
Jo det var meningen att vara lite mainstream. Congasen är tangenter och trummor är klickade i Superior - nu finns ett annat överraskande slut :D
Tack för tyck

--- Citat från: asti skrivet 27.07.2010, 12:45:12 ---Finnar i pannan låter ju onekligen lite besvärligare än t.ex tyskar i skogen eller fransyskor i frysen!  :)
Får nog hålla med MaxB om att låten inte är så överraskande, utan låter som något man hört förut.
Arret är kul, påminner lite om Stones Sympathy for the devil, men känns aningen rörigt.
Kanske skulle du lägga lite liknande "uh-uh"-körer på denna?
Sången är i mitt tycke för "vass". Skulle vilja ha mer hög diskant och lågt mellanregister, lite mer "värme".
Mixen är inte så tokig annars.

--- Slut citat ---
Tanken var att pressa rösten lite alá Dylan så att det skulle låta lite ja just pressat men men.. Jag gjorde som så att jag mjukade upp voicen lite och la på kör kunde inte låta bli att uhua lite. Tack för tyck Asstea :D

Dividend:
Kul stämmor, kanske sänka låten lite i tonart dock? :)

Skulle nästan vilja höra det här med reggeabeat. :unsure: Tyckte det var spännande nog. Fattar inte vad som sjungs så här på en första lyssning, men detta är mina intryck :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion