Forum > Färdiga produktioner

Eko - Life is blind

<< < (3/6) > >>

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.07.2010, 14:57:21 ---Sången är för hög.
Sologitarren är ostämd och slutar med en bend till en durton som låter lite "lustig".
Introt blir som Rattlesnake lite för avslöjande. Mer "riktiga" ljud där för att dölja behövs.

Toppenbra idé med uh-uh-körerna som jag tycker du ska renodla och exponera ännu mer. Kanske tom ett helt uh-uh parti i låten? Varför inte också döpa låten till nåt i stil med Sympathy for blind love för att säkert tydliggöra att kopplingen till hin håle.  :)

Bra låt.

--- Slut citat ---
Kul med comments W jo jag antar att du tycker versrösten är för hög - har gjort en ny mix och dragit bort ett ton med olika plugs och försökt balansera bättre. Guran la jag ungefär som att här ska det vara ett solo sen blev den kvar ostämd och allt. Har lagt om både acken och elguran som jag tom stämt  :D Har inte utvecklat uh-hu kören tycker nog att det är tillräckligt där. Men vad vet jag tack för lyssning.

asti:
Bättre nu, men jag tycker både leadsången och uh-uh-kören ska upp i volym.

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 31.07.2010, 13:03:43 ---Bättre nu, men jag tycker både leadsången och uh-uh-kören ska upp i volym.

--- Slut citat ---

Japp, högre volym på leadsången. Du är bra (och) vild på gitarr! Gillar det!

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 31.07.2010, 13:03:43 ---Bättre nu, men jag tycker både leadsången och uh-uh-kören ska upp i volym.

--- Slut citat ---
Fixat - tror jag. Vad har hänt med CPG saknar honom på avataren.

--- Citat från: MaxB skrivet 31.07.2010, 18:37:43 ---

--- Slut citat ---

Japp, högre volym på leadsången. Du är bra (och) vild på gitarr! Gillar det!

--- Slut citat ---
Vild var väl att ta i men en och annan falskton kan jag fixa. Tänkte ta bort den men jag saknade den så jag la in den igen :D

bjurte:
Bra låt och visst hör jag oxo 'Sympathy' likheterna
Kanske lite bastung mix och jag skulle nog villja ha upp trummorna något snäpp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion