Forum > Färdiga produktioner
emser-The Trap
1up:
Jag gillar hela låten! Den är skön. Instämmer i att öronen blir trötta och behöver lite vila någonstans.
Den första elgitarren och basen sätter en rhytm som är livligare än trummorna. Trummorna liksom "hasar" mer än de andra instrumenten. För ännu bättre helhet undersök gärna ett annat trumkomp med mer driv!
Sen också värma upp trummorna lite, och minska reverbet gärna. Då skulle jag bli like nöjd som Hedonismbot här i Futurama!
emser:
Andningspaus inlagd.
Trummisen är nu på scenen.
Trummisen lirar mer med bandet.
tack för tipsen
/And
mahan:
Oki Emser!
Riktig godbit dethär
Väl spelat och sjunget, snygg sångröst har du!
Och så till sågen :D
Gitarrsoundet kunde vara lite fetare och bredare, nu vet man inte riktigt vad som är gitarr och vad som är bas. Basen har snyggt sound iofs, gäller att plocka upp gitarren soundmässigt.
Virveltrumman drunknar i resten av låten, alltså upp med den. Lite mindre "room" och OH på hela trumsettet. Nu e de fortfarande lixåm, trummorna är på scenen medan resten av instrumenten och sångaren i rummet intill.
Chorusdelen 1:09 grymt snyggt, stämmorna borde dock tunnas ut en aning, få dom lite smidigare, nu e det lite manskör över dom
Orgeln kunde sticka sig in lite oftare
Snygg break 1:56
Lite virrigt kommentarat, hoppas du får ut nåt av det :)
h. Johan
DåligtGehör:
Det finns mer luft nu men jag skule önska än mer - men det är ju lilla jag bara.
Håller med mahan om
--- Citera ---Lite mindre "room" och OH på hela trumsettet.
--- Slut citat ---
Det är ändå så mycket ljud och trummpluggar verkar ha ett rätt fult rumsljud vilket jag tycker det låter som här.
Dock förstår jag inte varför mahan vill ha ett fetare bredare gitarrljud?
--- Citera ---Gitarrsoundet kunde vara lite fetare och bredare, nu vet man inte riktigt vad som är gitarr och vad som är bas.
--- Slut citat ---
Tycker den räcker väl som den är i ljudbilden. Men jag vet iofs vad som händer om man fetar till den. Kanske hörs basen bättre då?
Kören är väl tjock och chorusaktig.
emser:
Sådär, nurå!
/And
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida