Forum > Färdiga produktioner

emser-The Trap

<< < (3/3)

ynot:
yehhhaaaaaaaaaaaa
så djävla bra
kunde sänkt distbasen lite på sticken på versen  för dynamikens skull.

svar på frågan .... det gillas massor

tony

1up:
Kul att höra den senaste verren! Mycket trevligt.  :)

DåligtGehör:
Med lite gnäll utvecklas allt  ;)

Du har kommit en lång väg med de ändringar du har gjort. Betydligt mer njutbar nu.

Det trista rumsljudet på trummorna är borta. Jag kan iofs förstå att du ville ha det då det nog kunde ha passat på låten - om utvecklarna bara hade lyckats återge ett vettigt sådant vilket de sorgligt nog inte verkar ha gjort.

Det man kan sakna är att rösten skulle "höras" bättre. Låter lite dov och instängd. Vet inte om den skall upp eller om det är lite mer tydlighet. Snarare det sista. En gnutta (en väldigt tydlig term) tydlighet på sången.

Körerna klart bättre.

Emulator:
Jäklar vad gillar detta!  JAg tycker personligen att det skulle passa bra med mer telefon/strandradioröst...ger lite sådär halvkyligt intryck som kan passa denna låt.

Jag har ibland lagt leadsången med endast kort krot reverb eller svagt dalyay, mest torrt. skär bort bas. sedan dubbar men med en kanal till (copy/paste) och skär  bort diskant och bas, så att manhar enbart mid kvar. På detta kan man sena fläska på med dist eller flanger (!) eller vad man nu vill ha. en gnutta surrealism men närvaron kan finnas kvar.

värt ett test.

Älskar övriga delar i låten, framförallt dina körer som du alltid fixar snyggt. Trummor, bas, gitarr, allt passar väldigt bra.

Tycker uttrycket i rösten passar bra ihop med instrumentering /produktion samt texten, som i mitt tycker också är bra.

Nu har jag smickrat färdigt, kan du tvätta min bil?  :unsure:

Skämt åsido, en fullpoängare!

dede:
Helt underbar!. Lite mer felspel bara. Det ska inte vara perfektionistiskt. Framför allt inte trummorna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion