Forum > Färdiga produktioner

Asti - On and on (ny version)

<< < (2/5) > >>

asti:

--- Citat från: Åsa skrivet 20.06.2010, 21:35:27 ---Ja det här var ju en skön astilåt helt enkelt :)
Snyggt engelskt uttal har du! Jag har inget att tillföra med tips på arr.. däremot tänkte jag på att det kanske var väl mycket reverb på sången, iallafall på versen. När kompet i övrigt är så enkelt.. MEN jag lyssnar på laptopen så jag kanske inte alls reagerat på det om jag lyssnat i lurar..
Bra liten låt hur som helst!

--- Slut citat ---
Vad roligt att du gillar låten Åsa!
Ja, versen har lite mer reverb än refrängen, men ändå inte mycket.
Kul att du gillar min "Vetlanda"-engelska!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 20.06.2010, 21:47:42 ---Detta gillade jag mycket.. Lite engelskt 60-tal över detta kan jag tycka.. Avskalat & vackert. Fina harmonier & en oerhört harmonisk sång...
Kanonlåt helt enkelt...

--- Slut citat ---
Oj vad kul! Ja, det blir nog 60-tal över det mesta jag gör känns det som :unsure:.....
"Oerhört harmonisk sång" - nu känns det genast mycket lättare att gå upp och jobba i morgon bitti!  :)
/Asti

Wernborg:
Snygg låt.

Gillar speciellt pianot och körarret.

Slutet är inte bra. Alldeles för abrupt.

asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.06.2010, 22:58:23 ---Snygg låt.
Gillar speciellt pianot och körarret.
Slutet är inte bra. Alldeles för abrupt.

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten!
Körarret är jag rätt nöjd med själv! Sedan kan det ju alltid sjungas bättre!  :)
Håller med om slutet, får försöka hitta på något där.
En refrängvända till kanske som tonas ut....? Kan bli för tjatigt är jag rädd för.
Räcker kanske med ett längre klingande slutackord....
/Asti

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 20.06.2010, 22:26:27 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2010, 20:52:03 ---Tycker trummorna låter för lite...  :unsure:

Den är rar, den lilla låten. Kan inte komma på vad som kan lyfta sticket. Jag tänkte på en förflyttning innan sticket från (som nu) Am till Em men sen även till D innan det som kommer (sticket) men det gör inte att sticket växer för det...

Lycka till med detta angenäma lilla bekymmer.

--- Slut citat ---
Ja, så länge det finns någon trumma med överhuvudtaget så lyckas jag väl förstöra den!  :lol:
Nej, låten är varken rar eller zip, men däremot mp3!  :rolleyes:
Skämt åsido, tror att det är mer arret som behöver förändras än harmonierna, men vet inte hur....
Tack för lyssning och tips!
/Asti

--- Slut citat ---

Det där sticket skulle kunna ha en trumpet eller annat blåsinstrument som lead och det spelar sextondelar (kan det heta så den här gången?). Lite Beatleskt blås som piggar till den med något fanfarliknande repetitivt, en melodi där sen sång och kör tar för sig av utrymmet. Ett struttigt spel från blås skulle pigga till låten och ge tempoändring, dubbelt så snabbt med sextondelar eller pratar jag om åttondelar? Månne inspirerad av "Stg Peppers" stil på blås...

Vad säger du?  Ska vi slå till?  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion