Forum > Färdiga produktioner
Asti - On and on (ny version)
Eddi:
Gilbert o Sullivan rasslar upp i hjärnkontoret när jag hör denna - på ett positivt sätt. Intressant motfigur du gör med sång kontra musik på on and on-delen. Vad gäller trummorna så kan du en gång för alla slippa den kritiken genom att ladda hem freesetet av drumcore du kör då med ez-figurerna fast på drumcore tracket du får flytta lite cymbaler och sänt men det listrar du ut. Trevlig låt som ger trallkänsla.
cykeln:
Yepp - den gillas
En mycket radiovänlig refräng - fastnar som ett tuggummi i håret
Tänkte faktiskt i samma banor som Maxen när det gäller sticket - tänkte på trumpeten i Penny lane
Ett alternativ kunde vara ett dragspel - det ä ju lite franskt över detta engelska stycke
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2010, 23:36:43 ---
--- Citat från: asti skrivet 20.06.2010, 22:26:27 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2010, 20:52:03 ---Tycker trummorna låter för lite... :unsure:
Den är rar, den lilla låten. Kan inte komma på vad som kan lyfta sticket. Jag tänkte på en förflyttning innan sticket från (som nu) Am till Em men sen även till D innan det som kommer (sticket) men det gör inte att sticket växer för det...
Lycka till med detta angenäma lilla bekymmer.
--- Slut citat ---
Ja, så länge det finns någon trumma med överhuvudtaget så lyckas jag väl förstöra den! :lol:
Nej, låten är varken rar eller zip, men däremot mp3! :rolleyes:
Skämt åsido, tror att det är mer arret som behöver förändras än harmonierna, men vet inte hur....
Tack för lyssning och tips!
/Asti
--- Slut citat ---
Det där sticket skulle kunna ha en trumpet eller annat blåsinstrument som lead och det spelar sextondelar (kan det heta så den här gången?). Lite Beatleskt blås som piggar till den med något fanfarliknande repetitivt, en melodi där sen sång och kör tar för sig av utrymmet. Ett struttigt spel från blås skulle pigga till låten och ge tempoändring, dubbelt så snabbt med sextondelar eller pratar jag om åttondelar? Månne inspirerad av "Stg Peppers" stil på blås...
Vad säger du? Ska vi slå till? ;)
--- Slut citat ---
Bra tips! Tror att det behövs något annorlunda eftersom det inte är några trummor.
Tack för det!
/Asti
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 20.06.2010, 23:46:52 ---Gilbert o Sullivan rasslar upp i hjärnkontoret när jag hör denna - på ett positivt sätt. Intressant motfigur du gör med sång kontra musik på on and on-delen. Vad gäller trummorna så kan du en gång för alla slippa den kritiken genom att ladda hem freesetet av drumcore du kör då med ez-figurerna fast på drumcore tracket du får flytta lite cymbaler och sänt men det listrar du ut. Trevlig låt som ger trallkänsla.
--- Slut citat ---
Gilbert O'Sullivan - det var en udda figur som gjorde en del rätt fina låtar! Jag gillade t.ex Alone again kommer jag ihåg.
Kul att få lite tips på trummor! Tack för det! Just på denna låten vill jag bara ha den markerande bastrumman, men
jag ska kolla upp Drumcore!
Trallkänsla - är det ont i knäna och ont i armen efter att ha legat och skruvat trallgolv? :rolleyes:
Tack för lysssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 21.06.2010, 00:23:08 ---Yepp - den gillas
En mycket radiovänlig refräng - fastnar som ett tuggummi i håret
Tänkte faktiskt i samma banor som Maxen när det gäller sticket - tänkte på trumpeten i Penny lane
Ett alternativ kunde vara ett dragspel - det ä ju lite franskt över detta engelska stycke
--- Slut citat ---
Tuggummi i håret låter inget vidare.... :wacko:
Ja, jag ska fundera vidare på "stick-idén", nå´nting åt det hållet tror jag på!
Hade jag bytt elpianot mot dragspel hade det nog blivit rätt mycket franskt, det är sant!
Ska ta dragspelet i övervägande, men då får det nog bli med hjälp av MaxB, som vad jag minns är duktig på "riktigt" sådant!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida