Forum > Färdiga produktioner

Asti - On and on (ny version)

(1/5) > >>

asti:
Har kompletterat sticket med lite dragspel, försökt variera violinerna och hålla ut lite på slutackordet.
Bättre?
Här kommer en liten enkel sommartrudelutt, som jag i första hand önskar förslag på hur sticket kan göras "maffigare",
men är givetvis tacksam för alla kommentarer!  :)
Här finns inte mycket trummor att klaga på, bara en ensam bastrumma!  :)

Titel: On and on
Artist: Asti
Längd: 2:48
År: 2010
Musik & text: Asti

MaxB:
Tycker trummorna låter för lite...  :unsure:

Den är rar, den lilla låten. Kan inte komma på vad som kan lyfta sticket. Jag tänkte på en förflyttning innan sticket från (som nu) Am till Em men sen även till D innan det som kommer (sticket) men det gör inte att sticket växer för det...

Lycka till med detta angenäma lilla bekymmer.

Åsa:
Ja det här var ju en skön astilåt helt enkelt :)
Snyggt engelskt uttal har du! Jag har inget att tillföra med tips på arr.. däremot tänkte jag på att det kanske var väl mycket reverb på sången, iallafall på versen. När kompet i övrigt är så enkelt.. MEN jag lyssnar på laptopen så jag kanske inte alls reagerat på det om jag lyssnat i lurar..

Bra liten låt hur som helst!

hogge:
Detta gillade jag mycket.. Lite engelskt 60-tal över detta kan jag tycka.. Avskalat & vackert. Fina harmonier & en oerhört harmonisk sång...
Kanonlåt helt enkelt...

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2010, 20:52:03 ---Tycker trummorna låter för lite...  :unsure:

Den är rar, den lilla låten. Kan inte komma på vad som kan lyfta sticket. Jag tänkte på en förflyttning innan sticket från (som nu) Am till Em men sen även till D innan det som kommer (sticket) men det gör inte att sticket växer för det...

Lycka till med detta angenäma lilla bekymmer.

--- Slut citat ---
Ja, så länge det finns någon trumma med överhuvudtaget så lyckas jag väl förstöra den!  :lol:
Nej, låten är varken rar eller zip, men däremot mp3!  :rolleyes:
Skämt åsido, tror att det är mer arret som behöver förändras än harmonierna, men vet inte hur....
Tack för lyssning och tips!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion