Forum > Demolåtar
Marre & marodörerna- Ge mej tid
cykeln:
Det här var ju en oväntad utveckling - i stället för att bli kortare blev den dubbelt så lång - men det gör inget
Mycket kreativt och det svänger så gott!
Angående texten så borde det kanske vara ett inrim i första versens sista rad eftersom det är det i de följande två
men jag antar att innehållet/handlingen är viktigare än struktur och form
Tokai:
Mer livligare trummor nu. Lite för mycket crasher för min smak och trummorna överarbetar rätt så hårt i princip överallt. Ta det lugnt, för tusan!
I gitarrsolot lite luckor där inget händer kanske hitta på nåt där
Känns lite som ett livegig ganska ostrukturerat, men det är ok om så är tanken
Men bättre nu, mer liv i det hela!
egghuvud:
Jo det är fortfarande fräckt, men det blev nästan för mycket jammande. Tycker ibland att man nästan tappar bort sången. Men det var kul att lysna på. :)
Marruschkka:
--- Citat från: Tokai skrivet 02.07.2010, 20:02:09 ---Mer livligare trummor nu. Lite för mycket crasher för min smak och trummorna överarbetar rätt så hårt i princip överallt. Ta det lugnt, för tusan!
I gitarrsolot lite luckor där inget händer kanske hitta på nåt där
Känns lite som ett livegig ganska ostrukturerat, men det är ok om så är tanken
Men bättre nu, mer liv i det hela!
--- Slut citat ---
Det känns väldigt mycket "lajv" denna version, och det har sin charm :D
--- Citat från: egghuvud skrivet 05.07.2010, 12:35:18 ---Jo det är fortfarande fräckt, men det blev nästan för mycket jammande. Tycker ibland att man nästan tappar bort sången. Men det var kul att lysna på. :)
--- Slut citat ---
Tycker oxå den är skoj att lyssna på, härlig känsla här ^_^
Snart kommer en mer studiobaserad version har jag fått höra, men i semestertider så kan det dröja lite. Ska bli spännande att höra sen!
Tack för feedback.
/Marre
Marruschkka:
NU ÄR DET NY VERSION!! Nya medlemmar i gänget har vässat till denna låt ytterligare!
Rattlesnake på bas, Steamman på kompgitarr, M. Edelbro på sax, Marre på sång, Cykeln på resten :wub:
Vilket härligt gäng, vilken tur jag hittade KR, det säjer jag bara :D
Ha en skön sommar!!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida