Forum > Demolåtar
Marre & marodörerna- Ge mej tid
spacetrucker:
Jomenvisst... virveltrumman distraherade mig i alla fall såpass mycket att jag inte alls är säker på att jag gillar denna verre bättre än den förra :unsure:.
Jo, virveln alltså, den är (tycker jag) för hård och genomträngande :(
Space
MikaelEdebro:
Alright! :D Förresten heter jag Mikael Edebro, inte Edelbro! :P
Här kommer mina synpunkter. Jag gillade mycket i den förra längre versionen som nu är borttagna. Den kändes mer rå och soulig, medan denna är mer slipad och kommersiellt gångbar. Jag tyckte de där "ahhhh yeahh"-körerna i gamla verren var grymt sköna. Synd att ni valde att ta bort dem! :(
Känns nästan som låten går några BPM för snabbt. Det skulle vara gött med lite mer häng i instrumenten, speciellt Rhodeset (som förövrigt borde vara lite mer distat enligt mitt tycke). Nu känns det som om låten stressas igenom, och att trummorna driver för mycket. Möjligt att det skulle avhjälpas om man sänkte nivån på trummorna och fixade till anslagen så det låter lite mindre robot.
Lite väl mycket reverb på saxen. På gränsen till 80-talsvarning! :P
Bra låt är det iaf, och grymt kul att få vara delaktig! :)
bjurte:
Jo Kompguran och Saxen tillför kanon...däremot kan jag hålla med Rymd-resenären att virveln är lite för dominerande och kanske lite fel i sound...
men svänger gör det fortfarande,även om jag tror att 2:an s sväng tilltalade mig mer..
Marruschkka:
Kul att du är med Mikael Edebro :D Väldigt fin sax du la här.
Dina synpunkter är noterade, får se vad producenten hittar på med dem då :)
Trummorna är i väntan på the real Finnish stuff, det är det enda jag med säkerhet kan meddela, då jag själv ändå inte håller i mixen, men S Runesson brukar få till det hela riktigt bra.
Spacetrucker: Det blir nog bra med riktiga trummor på den här-snart då :D
Uriah: Tack för feedback! Time will tell...
/Marre
Wernborg:
Gött med sax. Inte ofta här på KR. :)
Trummorna skymmer utsikten något, men det blir nog fint när det blir klart. Lite konstiga fills och figurer här och där nu.
Bra insatser på alla håll tycker jag. Låten som sådan blir lite enahanda. Känns inte som den bygger upp vilken krävs i en sån här typ av låt utan det kör på i mittfilen genom hela låten.
Hela orkestern kan nog placeras i ett mindre rum.
Riffgitarren behövs nog inte alls i första versen. (för att spara på krutet liksom)
Tänk om basen i någon av verserna skulle gå upp till (den förväntade?) subdominanten medans resten ligger kvar på grundackordet. Kanske i versen efter breaket?
Skumt arr på bas och rhodes under gitarrsolot. Något mer vilande för att lyfta gitarren?
Breaket är riktigt skönt när det kommer. Bort med rhodes där och en stund in i efterföljande vers.
Följer fortsättningen...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida