Forum > Demolåtar

Hogge - "The Beginning"

<< < (4/7) > >>

hogge:

--- Citat från: zorrow skrivet 20.06.2010, 01:09:40 ---Hej, jag håller med skribenterna ovan att detta har bra tryck! Bra låt också! Mixen är luddig i mina öron och det distar i höger lur. Sången ligger för långt bak tycker jag. Lite mer crisp i mixen skulle inte skada. Jobba på ;)

--- Slut citat ---

Tack som faan Zorrow... Den här är långt ifrån klar (tyvärr).. Jag känner mig aningen stressad nu eftersom vi flyttar ut i båten på onsdag kväll & där är det knappast lämplig att stå & gapa i en mikrofon  :P

--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2010, 08:49:45 ---Övergångarna tycker jag fungerar. Det lugnare som kommer efter c:a tre minuter, skulle också kunna vara ett parti som lyfter ännu mer. Med orgel och körer som backar upp sångaren...
Så tänktes det i mitt huvud. I alla fall något merr eller annat, som tydligare förklarar gången på ackorden.

--- Slut citat ---

Tack MaxB.. Inget dåligt förslag alls... Det ligger en orgelslinga där, men den kanske borde utvecklas!? En kör var ingen dum tanke alls.. Det måste jag testa..

--- Citat från: uriah skrivet 20.06.2010, 13:52:26 ---BRa skit!!
Lite 'Orgelmackor' här och där skulle sitta fint.

--- Slut citat ---

HAHA.. Tack Uriah.. Jag ska se om jag kan få Freddy till att utveckla det där med orgelmackor.. Eftersom min keyboard är trasig så är det ett jäkla pillande med den där lilla pennan just nu..  :rolleyes:

hogge:
Har pillat lite på det lugna sticket.. Inget märkvärdigt, men ändå...
Hur som helst. Nu är låten skickad till Freddy för slutmix & kreativa upptåg... Ska bli spännande att höra den färdiga versionen..

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music/The_beginning.mp3[/mp3]

Eddi:
Ja den här håller bra och jag tycker ljudbilden är riktigt balanserad - ska bli kul att höra vad Freddy hittar på som sagt.

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 23.06.2010, 09:46:46 ---Ja den här håller bra och jag tycker ljudbilden är riktigt balanserad - ska bli kul att höra vad Freddy hittar på som sagt.

--- Slut citat ---

Va roligt. Tack!
Sen så måste jag väl lära mig det där med att mixa själv nu kanske.. Freddy är nog rätt trött på mitt skrammel har jag en känsla av  :wacko: :lol:
Men jag är ju såååå ointresserad...
Kanske bättre att hyra in någon ny till nästa skiva  :rolleyes:

Kornstad:
Tjohoooo!!  Jag kan lyssna på musik idag!!   Har samma problem som dig av någon anledning, fast här brusar min telefon nåt vansinnigt också? Det har vart här tre ggr nu men inte fått fixat.    :(    Tar evigheter att ladd upp ngt eller att lyssna.

Det här var svinbra!!
Skulle vilja får ett lite klarare sound med delay a'la U2 på kompet i versen och upp med sången lite mer i volym, men annars helgrymt. Och du snackar om att jag är begåvad......      ;)

Ska bli riktigt kul att höra slutresultatet på denna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion