Forum > Demolåtar

Hogge - "The Beginning"

<< < (3/7) > >>

hogge:

--- Citat från: asti skrivet 16.06.2010, 21:03:15 ---Vilket tryck!!
Gillar basspel/ljud speciellt! Mixen låter bra också tycker jag.
Undrar om inte sången skulle behöva aningen mer reverb för att matcha helheten...?
Ja, den här måste du göra färdigt, den var riktigt skön!
/Asti

--- Slut citat ---

Det var värst så mycket vänliga omdömen.. Tack snälla... Sången ska läggas om helt.. Den är nu inspelad helt utan effekter (om jag minns rätt).. Just nu, och sen dryg två månader tillbaka, är min hals helt körd.. Freddy har tjatat som en tokig om att jag måste uppsöka läkare, och nu har jag till slut gett upp hoppet om att det ska läka sig själv och därmed kontaktat vårdcentralen..

Förhoppningsvis blir jag snart (läs blixtsnabbt) såpass hel i halsen att jag hinner sjung in denna lite pronto.. Skulle gärna ha med den på skivan... Men vi får se.. Deadline på den rackaren är obehagligt nära nu...

Slutligen - Tack så hjärtligt Asti..

--- Citat från: Gurano skrivet 16.06.2010, 22:42:48 ---Bra ös och bra tryck, fastnar gärna i skallen - å det e ett gott tecken på dänga :)

Tycker dock att trummorna är lite för instängda för min smak.
Tycker oxå att sången krockar lite (frekvensmässigt) med plockguran vid 24-25. Jag vet att detta är ett tidigt utkast men jag säger det ändå. Håller man inte med så är det ju bara att strunta i  B)

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Tack snälla!!
Trummorna är också en sådan grej som skall göras om så snart jag har hela låten klar.. Börjar nu närma mig slutet på den (för min del).. Sen, om Freddy är på bra humör, så kommer han att applicera alldeles utmärkta trummor på detta i samband med slutmix.. Men vi får se hur mycket han orkar med... Han har nog hoppats på att jag ska vara klar med låtarna till skivan vid det här laget, så han blir nog inte direkt överlycklig när jag kommer släpandes på en till??
 :wacko:
Annars får vi ta med den på nästa skiva  :D

hogge:
Ny version finns här nu.. Har lite problem (som vanligt) med övergången till & från stick... Hmmpff... Men vi får se om jag hittar någon lösning på det där..

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music/The_beginning.mp3[/mp3]

PS: Anledningen till att jag kommenterar så lite för tillfället är att Telia fortfarande inte fått ordning på min uppkoppling.. Att lyssna på låtar här på KR tar därför en makalöst lång tid av hackande musik... Att ladda upp en egen låt, som denna, tar runt 45 minuter för tillfället.. Så ursäkta mitt dåliga engagemang i Era bidrag.. Förhoppningsvis så får Telia så småningom ordning på mitt BB (har gått drygt fyra veckor nu), men vem vet? Hoppet börjar förtvina nu.. DS

zorrow:
Hej, jag håller med skribenterna ovan att detta har bra tryck! Bra låt också! Mixen är luddig i mina öron och det distar i höger lur. Sången ligger för långt bak tycker jag. Lite mer crisp i mixen skulle inte skada. Jobba på ;)

MaxB:
Övergångarna tycker jag fungerar. Det lugnare som kommer efter c:a tre minuter, skulle också kunna vara ett parti som lyfter ännu mer. Med orgel och körer som backar upp sångaren...
Så tänktes det i mitt huvud. I alla fall något merr eller annat, som tydligare förklarar gången på ackorden.

bjurte:
BRa skit!!
Lite 'Orgelmackor' här och där skulle sitta fint.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion