Forum > Demolåtar
Kornstad - When I am close to you - NY version m. sångtest! 2010-06-20
Wernborg:
Mycket snyggt arr på det stora hela. Mixmässigt tycker jag nästan det är i hamn.
Kanonsnyggt spelat på pianot!!
Gitarsolot sitter som en en pudelfrissa från -87. Lyrisk och fint.
Bastrumman skulle jag gjort mindre klickig. Sedan är 16-delskompet på hihaten något för framträdande. Jag tror att en mer beatig 8-delshihat skulle öka svänget och ge mer luft i arret. Refrängens växelvisa ride/öppen hihat känns lite krystat också. Varför inte växla mellan två olika ridesamplingar istället. Som om man flyttade runt slagen på riden?
Spännande att höra melodin sedan.
Kornstad:
Ahhhh...så då ligger den lite för högt då iaf.
Har fortfarande inte riktigt hittat nivåerna på just highats och cymbaler i mina monitorer. Det blir alltid väldigt framträdande där och när jag sedan kör i stereon försvinner de.
Hade avsiktligt lagt dem ganska högt nu då för att se om det blev rätt, men då gör vi en lite justering.
Jäkla bra idé om kompet! Skall testa detta under morgondagen och även med olika tillslag istället.
Tack!!
Åsa:
--- Citat från: Kornstad skrivet 13.06.2010, 23:06:01 ---Ahhhh...så då ligger den lite för högt då iaf.
Har fortfarande inte riktigt hittat nivåerna på just highats och cymbaler i mina monitorer. Det blir alltid väldigt framträdande där och när jag sedan kör i stereon försvinner de.
Hade avsiktligt lagt dem ganska högt nu då för att se om det blev rätt, men då gör vi en lite justering.
Jäkla bra idé om kompet! Skall testa detta under morgondagen och även med olika tillslag istället.
Tack!!
--- Slut citat ---
ja precis, skulle precis skriva att det är nog bara det att den ligger lite för nära i mixen.. det blir fel fokus liksom :)
Har lyssnat tre ggr och den är ju riktigt riktigt fin alltså!! Nöt låten många ggr så kanske du fixar tonarterna!
cykeln:
Lite för mycket rymd på pianot och stråken i introt för mina öron
Bra pianolir
Snyggt som fasen när den första gitarren kommer in
Sen blir det mycket solo - bra spelat men alldeles för mycket rymd
Du har en bra låt här och kommer det melodi och sång blir det nog riktigt nice
Men för mina öron var det på tok för mycket rymd - inget att bry sig om - det hörs nog bara i mina öron eftersom jag förutom 80-tals- och synth-allergi också har rymd-allergi :D
Eddi:
Kanon-låt och jag kan nästan höra en duett här mellan dig och den tilltänkta sångerskan. Freddy lägger kanonsolo här och jag tycker det passar in bra med rymd och allt.
Har inga mixtips i nuläget. Ser fram emot utvecklingen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida