Forum > Demolåtar

Kornstad - When I am close to you - NY version m. sångtest! 2010-06-20

(1/9) > >>

Kornstad:
Har testat att lägga sång på denna, men det är dock bara ett utkast än så länge.
OBS!  Versionen med sång ligger på sida två i tråden!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Halloy!

Sitter och knåpar på en låt som jag tänkt få färdig nu till slut.
Dock har jag nu kommit till min gräns för var det gäller mixningskunskap.  Kan inte få det att låta bättre än så här, vad jag än gör känns det som.

Ni är ju ett gäng här som är ruggigt duktiga på sådant och ni hör säkert mycket mer än vad jag gör och kan ge tips på vad jag bör göra för att få det att låta ännu bättre.   Det skall vara sång till denna, men ännu är det bara min skräpsång som ligger i projektet så den har jag inte tagit med. Tror att det kommer vara en tjej som sjunger faktiskt.

Jag bugar och tackar Fredde för det ruggigt sköna gurasolot!!
Det gjorde susen för låten. I love it  :wub:

....bara en liiiten aning avundsjuk.   ;)

MaxB:
Underbart, absolut underbart. Jag ser bilder av dagens segling framför mig, då jag lyssnar på denna storslagna pastisch (stavning?)

Kan tyvärr inte ge något, som skulle kunna tillföra mixen något.
Tycker det är bra så här!

BaconMcMuffin:
RATS!   I clicked here, hoping to hear your voice on this... I love your voice, Kornstad.   :wub:   But the song is So Pretty, though!  I can't hear anything wrong with the mix, but then again, I'm not an audio engineer, either.  My critiques are limited to melody and vocals.... That's all I know about!   :unsure:

Åsa:
Fiiin låt! Riktigt behaglig lyssning, ska ta och lyssna igen.
Jag förväntade mig också att få höra dig sjunga men nä, där gick man bet :D Sjung själv du, du gör det ju så himla bra!

Tycker det låter bra, den där lilla "hi-hatten" (?) låg lite fel där i mitten tyckte jag, fast jag vet inte. Är ju inte så hemma på sånt där. Men jag reagerade på det iallafall så då kan jag ju nämna det.

Kornstad:
Oj, vilken respons.   Tack så mycket!!

Jag skall göra ett försök till på sång, men den är inte lätt alltså.
Melodin gå över lite mer än två oktaver och är farligt nära gränserna åt båda håll för min del....men gränser är väl till för att tänjas på?    :)

Highhat säger du? Hmmm, i vilket parti?  Kan det vara där jag slår highaten i baktakt kanske?
Måste lyssna genast.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion