Forum > Demolåtar
Dividend & Åsa - Vårljuset
Dividend:
Tjena W.
Vem är Stefan Nilsson? Får be tsm slå ihop trådarna, my mistake...
Jag tycker du har helt och hållet rätt. Skall följa rattles råd på denna, och om Åsa vill gör vi ett sista försök på denna.
Svar till er andra kommer inom kort..
egghuvud:
Jag får nog hålla med de andra när de säger att pianomelodin är för svår i förhållande till sången. Ett enklare komp och fokus på en mycket vacker sångmelodi hade gagnat låten som helhet. Kanske kunde du ha ett längre mellanspel där pianot får brodera ut, men inte hela tiden.
Ansatsen är snygg, sången vacker sångmelkodin bra, men gör det lite lättare. :)
Stolle:
En spontan reaktion är att det är för mycket reverb på sången. Efter ett tag uppfattar jag det som för mycket reverb på pianot också. Vissa toner ekar kvar och skär sig med de nya tonerna. Som andra har påpekat så är det nog lite mycket av pianot, rent spelmässigt, under sången. Jag får svårt att riktigt lyssna på sången. Den blir nästan bara ett störande element som spökar bakom pianot.
Eddi:
Jag har inte läst några kommentarer så ta mina synpunkter för vad de är.
Tacka fasen för att Åsa inte är nöjd - det hela handlar om ett mixproblem stort som ett Empire State Building ungefär. Pianot hart intagit leadposition utan att låta bra för övrigt för lite eq på övertonerna. Åsa är placerad i en hink med en massa reverb två meter från scenrampen. Piccoloflöjten som låter mer än ansträngd försöker tampas med pianot men förlorar stort ljudet är inte bra heller på piccolon släng den och ersätt med annat - vad vet jag inte. Tvärflöjten ramlar över mikrofonen vid vissa tillfällen klart berusad.
Nej gör om hela mixen känner jag och sparka piccoloflöjtisten.
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 18.05.2010, 20:43:34 ---Tacka fasen för att Åsa inte är nöjd - det hela handlar om ett mixproblem stort som ett Empire State Building ungefär. Pianot hart intagit leadposition utan att låta bra för övrigt för lite eq på övertonerna. Åsa är placerad i en hink med en massa reverb två meter från scenrampen.
--- Slut citat ---
Den ligger på halvfärdiga, Eddi :) Jag är inte heller nöjd, anledningen att jag lade upp var att få veta så mycket som möjligt om vad som kan förbättras! Innan jag fortsätter...
övertonerna på pianot? Var? i "kontrapunkt"-partiet, i inledningen, eller överallt?
--- Citera ---Piccoloflöjten som låter mer än ansträngd försöker tampas med pianot men förlorar stort ljudet är inte bra heller på piccolon släng den och ersätt med annat - vad vet jag inte. Tvärflöjten ramlar över mikrofonen vid vissa tillfällen klart berusad.
Nej gör om hela mixen känner jag och sparka piccoloflöjtisten.
--- Slut citat ---
Flöjten skall ersättas med en riktig fiol från ryssland. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida