Forum > Demolåtar

Hogge - " A Song To Natasha"

(1/3) > >>

hogge:
Jag vet inte om nån minns, men min andra låt i livet (efter ett uppehåll på 22 år) var en kärlekssång till min dotter Natasha..
Nu när jag beslutat mig för att ge ut en platta & saknade en ballad så var Freddy (han som för övrigt gör ett fantastiskt jobb med att mixa plattan) vänlig nog att skriva en låt till mig..

En ballad som är så vacker att jag inte vet vad jag ska ta vägen... Hade önskat att jag haft en röst som Kornstad eller Jonnerstone.. Eller varför inte Åsa (med det hade ju blivit konstigt!)..

Hur som helst.. Jag har svårt att göra denna underbara låt rättvisa.. Det vet jag! Men innan den kommer på skiva - slå hårt men rättvist.. Vad kan jag göra för att förbättra detta???

Detta är dock enbart en slaskinspelning (sången alltså) för att testa sångslingan, men ändå... Körerna ligger helt fel, men det ska också rättas till, så småningom!!

BORTTAGEN

hogge:
Uppdaterat 28 maj

Tyvärr så tvingades jag tacka nej till Freddys underbara ballad.. Den var helt enkelt för svår för mig att sjunga...  :wacko:
Nu gjorde jag istället om min tidigare "Skitballad" (som finns här någonstans?) till en ny Natashalåt...

Detta är, som vanligt, en slaskis.. Dessutom så är den klippt både i början & slutet..
Men jag känner mig ändå rätt nöjd med versen - REFRÄNGEN SKALL GÖRAS OM - och sen ska ju geniet Freddy justera det hela... Men såga på nu vettja...

[mp3=200,20,0,center]http://www.nehofmusic.se/music/Ny_Natasha.mp3[/mp3]

zorrow:
Helt klart värd att fortsätta att arbeta med! Sången är som vanligt lite hårt skuren i mina öron. :rolleyes:

Eddi:
Jomenvisst det här gillas musikaliskt. Freddys ballad vet jag inte riktigt vad det är. Men den här är juste även refrängen tog slut lite plötsligt bara så jag inser ju att det är ett utkast som borde slutföras.

asti:
Snyggt arr med gitarrer och piano, men jag tycker trummorna är för starka.
Sången är bra sjungen, men det ligger nå´n effekt som låter compressed eller nå´t...
Kan tänka mig en orgel eller sträkar som kommer in i andra partiet och förstärker.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion