Forum > Demolåtar
Hogge - " A Song To Natasha"
hogge:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 30.05.2010, 23:18:49 ---
--- Citat från: hogge skrivet 30.05.2010, 18:39:42 ---Vad gäller sången så förstår jag precis hur Du menar. Men tyvärr så är det där min röst.. Jag har, en gång i tiden, haft en "klar & ren" röst (vill jag inbilla mig), men den har försvunnit med åren, och nu tjuter jag som ett brandlarm mestadels.. Men "Thats life"...
--- Slut citat ---
Du har ju iaf en jävla brutal rock'n'roll-pipa, vilket ju inte är fy skam! ;)
Angående pianot så menade jag inte bara själva ljudet, utan även spelet. Är det kvantiserade utritade trummor eller har du spelat?
--- Slut citat ---
Tack snälla :lol:
Vad gäller pianot så är mitt keyboard sedan länge trasigt, så tyvärr får jag sitta & pilla in de där tonerna med den lilla pennan :wacko:
Vad gäller trummorna, så är mitt Yamaha-set sedan länge sålt (skulle byta till Roland, men blev strax efter försäljningen arbetslös, såååå...) det är midi (DrumCore), men dessa kommer att bytas ut vid slutmixen..
Har snart inga instrument kvar :huh:
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 31.05.2010, 19:31:15 ---
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 30.05.2010, 23:18:49 ---
--- Citat från: hogge skrivet 30.05.2010, 18:39:42 ---Vad gäller sången så förstår jag precis hur Du menar. Men tyvärr så är det där min röst.. Jag har, en gång i tiden, haft en "klar & ren" röst (vill jag inbilla mig), men den har försvunnit med åren, och nu tjuter jag som ett brandlarm mestadels.. Men "Thats life"...
--- Slut citat ---
Du har ju iaf en jävla brutal rock'n'roll-pipa, vilket ju inte är fy skam! ;)
Angående pianot så menade jag inte bara själva ljudet, utan även spelet. Är det kvantiserade utritade trummor eller har du spelat?
--- Slut citat ---
Tack snälla :lol:
Vad gäller pianot så är mitt keyboard sedan länge trasigt, så tyvärr får jag sitta & pilla in de där tonerna med den lilla pennan :wacko:
Vad gäller trummorna, så är mitt Yamaha-set sedan länge sålt (skulle byta till Roland, men blev strax efter försäljningen arbetslös, såååå...) det är midi (DrumCore), men dessa kommer att bytas ut vid slutmixen..
Har snart inga instrument kvar :huh:
--- Slut citat ---
Va fasen Hogge är du fortfarande utan jobb du måste bo i fel landsända. Vad är din proffission?
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 31.05.2010, 21:16:12 ---Va fasen Hogge är du fortfarande utan jobb du måste bo i fel landsända. Vad är din proffission?
--- Slut citat ---
Jag bor absolut på helt fel ställe - Västra Götaland (Uddevalla).. Här dog ju fordonsindustrin som Du vet och något annat finns här nästan inte.. Men man kan ana en liten tendens att det börjat rekryterats på kollektivsidan igen.. Men bara lite..
Mestadels har mina ansökningar skickats inom länet (och Norge), men jag får nog fundera på att veckopendla verkar det som.. :wacko:
Vad min proffission är vete tusan, men i grunden är jag ju officer.. Men civilt har jag jobbat som personalchef, produktionschef, underhållschef, projektledare.. Men det verkar inte vara nåt behov för såna just nu...
Men vem vet - om Israel fortsätter som de gjort de senaste åren så kanske man får anställning inom Armén igen :wacko: :D
egghuvud:
jodå melodin är inte oäven och jag gillar idén om arrangemanget. Tycker det låter lite styltat just nu men om du har en bra producent så borde det fixa sig. Snygg sång som vanligt. :)
hogge:
--- Citat från: egghuvud skrivet 01.06.2010, 15:08:42 ---jodå melodin är inte oäven och jag gillar idén om arrangemanget. Tycker det låter lite styltat just nu men om du har en bra producent så borde det fixa sig. Snygg sång som vanligt. :)
--- Slut citat ---
Tack snälla Egghuvud... Nu blev jag lite glad igen :D
Jag tror att Freddy nog kan få ordning på detta också.. Han har ju gjort ett fantastiskt bra jobb med de övriga låtarna så...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida