Forum > Demolåtar

Hogge - " A Song To Natasha"

<< < (2/3) > >>

hogge:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2010, 22:27:33 ---Helt klart värd att fortsätta att arbeta med! Sången är som vanligt lite hårt skuren i mina öron. :rolleyes:

--- Slut citat ---

Tack Zorrow.. Jag måste ta mig i kragen snart och lära mig vad sjutton det betyder det där att sången är hårt skuren..?  :wacko:

--- Citat från: Eko skrivet 28.05.2010, 23:00:35 ---Jomenvisst det här gillas musikaliskt. Freddys ballad vet jag inte riktigt vad det är. Men den här är juste även refrängen tog slut lite plötsligt bara så jag inser ju att det är ett utkast som borde slutföras.

--- Slut citat ---

Tack som tusan Eko.. Vad gäller Freddys ballad så skrev han en fantastiskt fin ballad till mig, som var tänkt att bli den nya Natasha-låten.. Jag lade ut den här som hastigast, men eftersom jag sjöng värre än vanligt på den så åkte den raskt bort igen..
Jag försökte därefter (massor av ggr) att få till sången på den men lyckades aldrig, så tyvärr fick jag återlämna låten till honom, och istället får nu detta bli den nya Natasha-låten (gamla Lullaby)...

--- Citat från: asti skrivet 28.05.2010, 23:40:55 ---Snyggt arr med gitarrer och piano, men jag tycker trummorna är för starka.
Sången är bra sjungen, men det ligger nå´n effekt som låter compressed eller nå´t...
Kan tänka mig en orgel eller sträkar som kommer in i andra partiet och förstärker.

--- Slut citat ---

Tack Asti. Va skoj..
Trumorna ska sänkas - eller snarare bytas ut.. Vad gäller sången så är den vääääldigt komprimerad.. Jag kör ju nästan sönder den där stackars effekten jag... Jag har ju tyvärr drabbats av en röst som låter som ett brandlarm (jag ljuger inte) om jag inte kör den där kompressorn i bott....
Vad gäller orgel & stråkar så har jag bett Freddy om hjälp där.. Jag hoppas att han ska kunna fixa till den refrängen lite när jag är klar med den..  Jag hoppas mycket på stråkar kan jag avslöja...  :rolleyes:

cykeln:
Hmmm...
tycker nästan att  det låter som två låtar
Den ena är det underliggande lite barnlåtsliknande kompet
och den andra din sång som är mer rockballad
särskilt refrängen
Kanske det går att få ihop det  .. lyft fram sången mer, sänk trummorna och orgelriffet ..
Ganska annorlunda och kul

MikaelEdebro:
Fin låt och fin gest till din dotter. Hoppas hon uppskattar den och inte är i den åldern där allt föräldrarna gör anses pinsamt!  :lol:

Här kommer mina förslag till förbättring:

Sången låter i mina öron lite smått krystad. Ungefär som du ska brista ut i ett hårdrocksskrik men inte riktigt vet var ngnstans. Jag har bara hört dina mer rockiga alster så jag vet inte hur din röstkaraktär brukar vara på andra grejor. Det hade dock passat låten med mindre hårdrocksbetonad sång (mindre hes/dist).

Trummorna är lite för starka och "orgeln" som kommer in vid ca 60 sek skär i öronen, låter nästan som det där högfrekventa ljudet som tv:n ibland sänder ut.

Pianot låter väldigt MIDI.

hogge:

--- Citat från: cykeln skrivet 30.05.2010, 15:01:40 ---Hmmm...
tycker nästan att  det låter som två låtar
Den ena är det underliggande lite barnlåtsliknande kompet
och den andra din sång som är mer rockballad
särskilt refrängen
Kanske det går att få ihop det  .. lyft fram sången mer, sänk trummorna och orgelriffet ..
Ganska annorlunda och kul

--- Slut citat ---

Annorlunda.. Absolut.. Varje fall för att komma från mig.. Jag hoppas att jag lyckas sy ihop detta, för på nå't märkligt vis så gillar jag det... Tack cykeln för input!!!

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 30.05.2010, 17:11:24 ---Fin låt och fin gest till din dotter. Hoppas hon uppskattar den och inte är i den åldern där allt föräldrarna gör anses pinsamt!  :lol:

Här kommer mina förslag till förbättring:

Sången låter i mina öron lite smått krystad. Ungefär som du ska brista ut i ett hårdrocksskrik men inte riktigt vet var ngnstans. Jag har bara hört dina mer rockiga alster så jag vet inte hur din röstkaraktär brukar vara på andra grejor. Det hade dock passat låten med mindre hårdrocksbetonad sång (mindre hes/dist).

Trummorna är lite för starka och "orgeln" som kommer in vid ca 60 sek skär i öronen, låter nästan som det där högfrekventa ljudet som tv:n ibland sänder ut.

Pianot låter väldigt MIDI.

--- Slut citat ---

Hej Micke & tack för synpunkter... Tyvärr så tror jag att min dotter (som är 13) tycker att allt jag gör är oerhört pinsamt  :P
Vad gäller sången så förstår jag precis hur Du menar. Men tyvärr så är det där min röst.. Jag har, en gång i tiden, haft en "klar & ren" röst (vill jag inbilla mig), men den har försvunnit med åren, och nu tjuter jag som ett brandlarm mestadels.. Men "Thats life"...
Vad gäller övriga synpunkter (som är kloka och äger sin riktighet) så överlämnar jag dessa, med varm hand, till Freddy - han som så småningom kommer att jobba häcken av sig för att göra detta till årets sommarplåga  :lol:

Tack igen Micke!

MikaelEdebro:

--- Citat från: hogge skrivet 30.05.2010, 18:39:42 ---Vad gäller sången så förstår jag precis hur Du menar. Men tyvärr så är det där min röst.. Jag har, en gång i tiden, haft en "klar & ren" röst (vill jag inbilla mig), men den har försvunnit med åren, och nu tjuter jag som ett brandlarm mestadels.. Men "Thats life"...

--- Slut citat ---

Du har ju iaf en jävla brutal rock'n'roll-pipa, vilket ju inte är fy skam! ;)

Angående pianot så menade jag inte bara själva ljudet, utan även spelet. Är det kvantiserade utritade trummor eller har du spelat?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion