Nu har jag lyssnat två gånger. Första gången glömde jag helt bort att jag skulle lyssna som en kritisk ljudnörd. Jag lyssnade istället på låten som om jag satt på vilken låt som helst, och jag gillade det!
Vid andra lyssningen lyckades jag först inte heller koppla bort "avslappnad-musiklyssnar-jaget". Troligtvis en indikation på att låten är riktigt trevlig att lyssna på. Vid gitarrsolot vaknade jag dock upp ur min trance och började lyssna kritiskt. Vid gitarrsolot låter det plötsligt demo och jag börjar lyssna kritiskt. Så vad är fel på gitarrsolot? Jag har svårt att säga något mer specifikt än att det behövs spelas "bättre". (Hjälpsamt?

) Det andra i låten låter väldigt proffsigt. När gitarrsolot kommer så låter det trevande. Efter att gitarrsolot stört mitt flow i lyssningen blev jag lite mer kritisk mot slutet. Helt plötsligt märkte jag att jag störde mig på virvelljudet. För hårt komprimerat för denna sorts musik. Den borde vara mer naturlig och laidback. Möjligtvis skulle man försöka få till en subtil ökning i intensitet på sista refrängen. Alltså inte dubbelkaggar och dödsvrål, men nånting som tillkommer och lyfter det hela lite subtilt.
Jag avslutade lite kritiskt, men som sagt. Som låt tycker jag att du har gjort ett mycket gott hantverk. Pilla till det sista så har du en kanonlåt att lägga i valvet.