Forum > Demolåtar

Asti - Out of control

<< < (3/10) > >>

asti:

--- Citat från: AlexanderB skrivet 13.05.2010, 00:40:25 ---Tjena!

Jag gillar det. Ett tyngre mer sparsmakat trumkomp skulle kanske kunna ge en skön tyngd. Men det må vara en smaksak också. Överlag kanon!

--- Slut citat ---

Ja, det är väl ett sådant trumkomp jag egentligen eftersträvar men inte lyckas få till!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.05.2010, 01:05:33 ---Rätt skönt detta.

Om jag fick bestämma skulle jag placera sången i ett större rum och ta bort Lennon-soundet.

Bra!

--- Slut citat ---

Vet inte riktigt vad du menar med "Lennon-soundet", men jag funderade på att be någon annan med lite "större" och mäktigare röst sjunga.
Förr fick jag ofta kritik för att jag använde för mycket reverb, så det är väl delvis därför jag brukar mixa sången så här.
Ska fundera på det! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 13.05.2010, 01:16:02 ---En bra låt som är i det närmaste klar, om du frågar mig :) - men mixning är inte min starka sida. Tycker dock att trummorna inte är så roliga. Håller oxå med Wernborg om att du kan prova med lite större rum på sången
Inte så mycket konstruktivt som jag kommer med själv kanske, men jag tycker om denna!
Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
Jodå, du förstärker intrycket av trummorna!  :) Måste försöka hitta en trumplugg med bra ljud, som jag kan lära mig editera
och få till lite bättre trummor. Ska tänka på det där med sången!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.05.2010, 01:36:59 ---Andas kvalité och ett alldeles speciellt signum!

--- Slut citat ---
Tack för det!
/Asti

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 13.05.2010, 03:14:01 ---Låt mig i all ödmjukhet föreslå distade gitarrer & tunga trummor.... På detta lite hård, raspig sång så är Du hemma..
Eller inte..
Jag fattar inte vad Du klagar på Din tok...
Det här är ju färdigt (så som jag ser det...)..
En riktig 60-tals klassiker... Oerhört sköna harmonier & en sång som (alltid) funkar klockrent till melodin.. Sammanfattningsvis: grymt cool (ja, det är så de uttrycker sig ungdomarna) låt med sköna harmonier & vansinnigt mysig sång... Me like mucho (ja, jag vet - har en dotter påå tretton, thats why).....

--- Slut citat ---
Tunga trummor och hård, raspig sång klarar jag nog inte är jag rädd för!  :) Men trumljudet vill jag gärna förbättra!
Jättekul (ja, så uttrycker min generation sig tror jag  :D) att du gillar sången och låten!
Tack,
Asti.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion