Forum > Demolåtar
Asti - Out of control
Wernborg:
--- Citat från: asti skrivet 13.05.2010, 08:29:53 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.05.2010, 01:05:33 ---Rätt skönt detta.
Om jag fick bestämma skulle jag placera sången i ett större rum och ta bort Lennon-soundet.
Bra!
--- Slut citat ---
Vet inte riktigt vad du menar med "Lennon-soundet", men jag funderade på att be någon annan med lite "större" och mäktigare röst sjunga.
Förr fick jag ofta kritik för att jag använde för mycket reverb, så det är väl delvis därför jag brukar mixa sången så här.
Ska fundera på det! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Med Lennonsoundet menar jag att du har ett ganska kort reverb fast mycket mängd av det. Ligger något kort delay också?
Om du vill kan du ju testa att dra upp längden rejält samtidigt som du minskar inblandningen i mix. Eventuellt också lite predelay, då brukar man kunna krana på med längre/mer reverb utan gröt. Ett högpassfilter på reverbet brukar också vara fint för att slippa reverb på de låga frekvenserna.
Ett hett tips från min sida är Verbiage. (finns som gratis evaluation-copy som inte går ut...)
equality:
Lennonskt sång- och harmonimäsigt men kommer inte på nåt i 6/8 med honom nja You've got to hide your lpove away, väl? Skulle önskat ett mer lågmält solo-parti vid två minuter, kanske bara med två gitarrer som i introts början. Låten är vacker och intressant i vilket fall. Jag beundrar din kreativitet.
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.05.2010, 10:02:17 ---
--- Citat från: asti skrivet 13.05.2010, 08:29:53 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.05.2010, 01:05:33 ---Rätt skönt detta.
Om jag fick bestämma skulle jag placera sången i ett större rum och ta bort Lennon-soundet.
Bra!
--- Slut citat ---
Vet inte riktigt vad du menar med "Lennon-soundet", men jag funderade på att be någon annan med lite "större" och mäktigare röst sjunga.
Förr fick jag ofta kritik för att jag använde för mycket reverb, så det är väl delvis därför jag brukar mixa sången så här.
Ska fundera på det! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Med Lennonsoundet menar jag att du har ett ganska kort reverb fast mycket mängd av det. Ligger något kort delay också?
Om du vill kan du ju testa att dra upp längden rejält samtidigt som du minskar inblandningen i mix. Eventuellt också lite predelay, då brukar man kunna krana på med längre/mer reverb utan gröt. Ett högpassfilter på reverbet brukar också vara fint för att slippa reverb på de låga frekvenserna.
Ett hett tips från min sida är Verbiage. (finns som gratis evaluation-copy som inte går ut...)
--- Slut citat ---
OK, tack för utförligt och bra tips, det ska kollas upp ordentligt!
/Asti
asti:
--- Citat från: equality skrivet 13.05.2010, 20:04:36 ---Lennonskt sång- och harmonimäsigt men kommer inte på nåt i 6/8 med honom nja You've got to hide your lpove away, väl? Skulle önskat ett mer lågmält solo-parti vid två minuter, kanske bara med två gitarrer som i introts början. Låten är vacker och intressant i vilket fall. Jag beundrar din kreativitet.
--- Slut citat ---
Funderade på ett mer annorlunda solo-parti, men kom inte på något, så det fick bli två nylongitarrer....lite väl konventionellt kanske.
Kul att du tycker låten är vacker! Vad gäller kreativiteten börjar det kännas som att den är på upphällningen.
Jag börjar ofta med föresatsen att göra något nytt och spännande, men nu slutar det ofta i likartade arr.
Det är nog dags att invänta ny inspiration innan jag ger mig på nästa låt. :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
bjurte:
Mysig låt med mycket Pink-Floyd i sig,och dom är ju stora förebilder för herr Heep... :lol:
Många tummar upp..
Jo just det.. Trummorna pratar jag tyst om,där har andra tjöötat tillräckligt. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida