Forum > Demolåtar

Asti - Out of control

<< < (2/10) > >>

Gurano:
En bra låt som är i det närmaste klar, om du frågar mig :) - men mixning är inte min starka sida. Tycker dock att trummorna inte är så roliga. Håller oxå med Wernborg om att du kan prova med lite större rum på sången

Inte så mycket konstruktivt som jag kommer med själv kanske, men jag tycker om denna!

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Andas kvalité och ett alldeles speciellt signum!

hogge:
Låt mig i all ödmjukhet föreslå distade gitarrer & tunga trummor.... På detta lite hård, raspig sång så är Du hemma..
Eller inte..
Jag fattar inte vad Du klagar på Din tok...
Det här är ju färdigt (så som jag ser det...)..

En riktig 60-tals klassiker... Oerhört sköna harmonier & en sång som (alltid) funkar klockrent till melodin.. Sammanfattningsvis: grymt cool (ja, det är så de uttrycker sig ungdomarna) låt med sköna harmonier & vansinnigt mysig sång... Me like mucho (ja, jag vet - har en dotter påå tretton, thats why).....

asti:

--- Citat från: kpinnen skrivet 12.05.2010, 23:49:09 ---Låten funkar bra, däremot tycker jag inte om trummorna riktigt.  Jag skulle nog provat med 6/8 takt på trummorna istället, markering på 1 och 4.
Det är det jag kom att tänka på nu på första lyssningen iallafall.

Och ja, den är värd att jobba vidare med..... :)

--- Slut citat ---
Jag är rädd att jag förlorar laidback-känslan om jag tar bort "baktakten", men visst, det kan vara värt ett försök.
Trummorna är för min del ett tråligt kapitel. Jag har ofta svårt att få till det tyvärr!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 13.05.2010, 00:05:44 ---Komma vidare? För mig är den hur klar som helst - helskön låt möjligen kan slutet putsas till men i övrigt kanon även trummorna.

Edit: Jag förutspår här och nu att Asti kommer att vinna Bond-festivalen någon emot?

--- Slut citat ---
Trummorna kanon!  :) Du brukar inte gilla mina slut har jag för mig, men jag är osäker på hur jag ska "putsa"....
Men roligt att du gillar låten!
Jag kommer nog att stå mig slätt i Bond-festivalen om jag får till ett bidrag! Det är många här på KR som är
mycket duktigare än mig på att få till stora, maffiga arrangemang.(och även övrig musik för den delen)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion