Forum > Demolåtar
Gurano - Lets dance
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 10.05.2010, 21:38:18 ---...Om du inte vill att basen ska förta gitarrernas spel så kan du pröva att spela lite
mer återhållsamt på den - alltså inte använda så många olika toner, men ändå lika många anslag, om du förstår vad jag menar.
--- Slut citat ---
Som lekman undrar jag om det heter "att spela sextondelar på samma ton"?
(jag kan inte de musikaliska termerna så jag gissar att det går att uttrycka så...)
Det är lite som gitarrbaserad musik på 60-talet det här. Jag tycker också att det har ett roligt tempo och är livfullt spelat.
Gurano:
asti: kul att du gillar idén och takten - jo trummorna kan nog ändras! ska fundera på en lugnare bas.....ändring kommer kanske ;)
MaxB: Sextondelar på samma ton....hmmm.....ja......hm----de va ju de :)
Kul att du gillar
Ha det gott
Gurano
Wernborg:
Ett bra intro tycker jag. Sen blir det lite av en låt utan melodi.
Ang. basen så tycker jag du ska ta bort elbasen och istället tjocka till den supersköna syntbasen man hör lite av i början. Höj den och höj också basfrekvenserna i den. Tror också gitarren kommer mer till sin rätt på detta sätt.
Trummorna håller jag med ovanstående om att de är för långt bak. Kanske behöver dom skruvas lite på med eq också, framför allt baskaggen som är väldigt platt. Mer botten där.
Skönt sväng annars. Påminner mig av någon anledning om Kenny Håkansson.
Eddi:
Lyssnar och läser och håller inte med - för basfattig - snabbare bas - justare trummor - allt är ju redan fixat märker jag :D
Bra sväng lite kort men typisk Guranoanisk med flpprande gitarrer - kommer inte ihåg vad du kallar det men en helt egen stil. Möjligen för kort men utan sång så passar det på nåt vis.
mahan:
Tjou Gurano!
En snäll liten o blyg tåglåt, kunde bli en storhit som barnvisa med passlig sång o text faktiskt. Snyggt arrat och lirat, trummorna kunde låta ännu mer lokomotiv. En ångvissla i bakgrunden osv. Såna tankar väcktes hos Obbnäsgubben.
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida