Forum > Demolåtar
Gurano - Lets dance
Gurano:
Lekte med instrumenten idag - kanske för flummigt?
Har inte lagt på bas - vet inte om det behövs? Vad tycker ni?
Ha det gott
Gurano
LÄNGD: 1,3 min
Dagens sättning:
Elguror
Bas
Synthar
Orgel
Trummor
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Lets_dance.mp3[/mp3]
Kornstad:
Jag tycker det funkar bra att ha lite mer som bakgrundsmusik, som nu när jag sitter och surfar tex.
Soft skönt sound, snyggt lirat och skönt tempo. Hade jag fått välja skulle jag nog lagt dit en bas också, men som spelar lite högre i registret och inte på de lägsta tonerna.
och nej, det är inte för flummigt. :D
Gurano:
--- Citat från: Kornstad skrivet 09.05.2010, 22:53:14 ---Jag tycker det funkar bra att ha lite mer som bakgrundsmusik, som nu när jag sitter och surfar tex.
Soft skönt sound, snyggt lirat och skönt tempo. Hade jag fått välja skulle jag nog lagt dit en bas också, men som spelar lite högre i registret och inte på de lägsta tonerna.
och nej, det är inte för flummigt. :D
--- Slut citat ---
Hehe Nä inte flummigt alls!
Kul att du gillar.
Jo du har nog rätt angående basen - ska testa - är dock lite rädd att basslingan ska förta gurornas tugg....men det kanske räcker med en malande bas med sparsam slinga??
Tack för lyssning och tyck
Gurano
Gurano:
Hmm helt klart är att mina låtar inte lockar till så många kommentarer :unsure:
Men nu har jag uppdaterat med bas, för den som är intresserad.
Kornstad: Det blev inte det högre registret på basen trots allt. Hoppas att du ändå tycker att det funkar ;)
Ha det gott folk
Gurano
asti:
Kul instrumentallåt och skönt tempo! Skulle nog velat ha lite "basigare"/rundare ljud i basen och höjt trummorna en aning,
speciellt bastrumman och virvelkaggen. Om du inte vill att basen ska förta gitarrernas spel så kan du pröva att spela lite
mer återhållsamt på den - alltså inte använda så många olika toner, men ändå lika många anslag, om du förstår vad jag menar.
Och så kan förstås låten hålla på ett par minuter till, minst.... :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida