Forum > Demolåtar

Gurano - Lets dance

<< < (3/5) > >>

Gurano:

--- Citat från: Wernborg skrivet 11.05.2010, 19:47:11 ---Ett bra intro tycker jag. Sen blir det lite av en låt utan melodi.
Ang. basen så tycker jag du ska ta bort elbasen och istället tjocka till den supersköna syntbasen man hör lite av i början. Höj den och höj också basfrekvenserna i den. Tror också gitarren kommer mer till sin rätt på detta sätt.
Trummorna håller jag med ovanstående om att de är för långt bak. Kanske behöver dom skruvas lite på med eq också, framför allt baskaggen som är väldigt platt. Mer botten där.
Skönt sväng annars. Påminner mig av någon anledning om Kenny Håkansson.

--- Slut citat ---
Tackar och roligt att du gillar. Jag tror att jag förstår dina tankar på K Håkansson, men han e mycket bättre än jag :D
Jag tror att jag behåller elbasen, men jag ska absolut se över trummorna, som du säger (är dock inte så bra på att mixa trummor-men jag ska prova)

--- Citat från: Eko skrivet 11.05.2010, 20:22:25 ---Lyssnar och läser och håller inte med - för basfattig - snabbare bas - justare trummor - allt är ju redan fixat märker jag :D
Bra sväng lite kort men typisk Guranoanisk med flpprande gitarrer - kommer inte ihåg vad du kallar det men en helt egen stil. Möjligen för kort men utan sång så passar det på nåt vis.

--- Slut citat ---
Jag tror att du menar att jag brukar beskriva mitt guralir som studsgura :)
Som du skriver så är låten kort - mina alster blir av någon outgrundlig anledning ganska korta tyvärr - jag får jobba på det  :P
Kul att du gillar

--- Citat från: mahan skrivet 11.05.2010, 22:43:45 ---Tjou Gurano!
En snäll liten o blyg tåglåt, kunde bli en storhit som barnvisa med passlig sång o text faktiskt. Snyggt arrat och lirat, trummorna kunde låta ännu mer lokomotiv. En ångvissla i bakgrunden osv. Såna tankar väcktes hos Obbnäsgubben.
h.  johan

--- Slut citat ---
Nu när du säger det så kan man faktiskt likna låten lite med en tåglåt :). Kul att höra vilka olika associationer man kan få av en låt - själv tänker jag på robotar !?! :)  :wacko:

Tack alla för kommentarer och synpunkter
Gurano

Gurano:
Lite högre klarare trummor där baskaggen hörs lite mer, å pyttelite mer synth finns det nu!

Ha de
Gurano

hogge:
Har inte varit så aktiv på slutet.. Känner mig just nu väldans trött på musik och behöver en paus tror jag...
Hur som helst. Jag hör att de Indiska influenserna har naglat sig fast hos Dig  :lol:
Tycker att Du också här har hittat någonting bra.. Som Du vet är jag inte någon älskare av instrumentala verk, men förutom att jag saknar sång så låter detta bra.. Skönt tempo & skön instrumentsättning...

Kornstad:
Hallå igen!   Det blir bra med den snabba basen tycker jag.
Dock känns det lite för mycket med synthen som ligger i bakgrunden. Testa att ta bort den en gång.

Gurano:
Tack Hogge. Kul att du gillar. Tja kunde jag sjunga så hade jag haft mer sång

Tackar Kornstad  - ska kolla över det där med synthen

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion