Forum > Demolåtar
Gurano - Lets dance
equality:
Tydligt och snyggt gitarrtema, snyggt underbyggt av den ettriga synthbasen och ett rakt trumkomp som nog kan vara än tyngre. Kul och fyndigt som alltid från dig. Fick lite Zamla-vibbbar.
bjurte:
En glad och typisk Gurano låt,får oxo 'åkatåg' kännslor här,drömsk,hypnotiserande och studsande..
martinm:
Behövs någonting mer för att bli mer än bara en bakgrund. En tydlig melodi eller sång (Tänker Bono, varför gör jag det? Ja, säg det.)
:P
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 13.05.2010, 20:38:18 ---Tydligt och snyggt gitarrtema, snyggt underbyggt av den ettriga synthbasen och ett rakt trumkomp som nog kan vara än tyngre. Kul och fyndigt som alltid från dig. Fick lite Zamla-vibbbar.
--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar. Jo trummorna kan kanske tyngas lite - men jag tänkte att trummorna skulle sväva lite ovanpå liksom :)
--- Citat från: uriah skrivet 14.05.2010, 11:44:00 ---En glad och typisk Gurano låt,får oxo 'åkatåg' kännslor här,drömsk,hypnotiserande och studsande..
--- Slut citat ---
Vielen dank! Studskänsla får jag med! Eftersom du är den andra med tågkänsla så bore jag kanske lägga på en tågvissla?.......ja jag ska banne mig testa :)
--- Citat från: martinm skrivet 14.05.2010, 12:13:19 ---Behövs någonting mer för att bli mer än bara en bakgrund. En tydlig melodi eller sång (Tänker Bono, varför gör jag det? Ja, säg det.)
:P
--- Slut citat ---
Jag ringde och frågade Bono men han var tyvärr upptagen med lite eget nytt material :D
Kanske du vill prova att lägga på en sångslinga?....skulle vara kul
Ha det gott å tack för era synpunkter
Gurano
MaxB:
Det är bra så här, inte som första låt på en platta men som en av alla andra. Du har ett eget sound men ovillkorligen finns paralleller. Kenny Håkansson har nämts och jag passar på att nämna Steve Hillage, som faktiskt härmade din spelstil på plattan Green från 1978.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_%28Steve_Hillage_album%29
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida