Forum > Demolåtar
HOGGE - Konstig ballad!? - Och lite allt möjligt visar det sig!!
hogge:
Har många bekymmer just nu.. Har haft värsta influensan i över tre veckor och kan inte ta en ton...
Som grädde på moset har jag också nåt fel i mitt vänstra långfinger (det kan vara brutet???) så jag kan inte böja det överhuvudtaget och därmed inte spela gitarr.. Såååå.. Nöden har ingen lag.. Efter tre veckor (kanske fyra?) av absolut avhållsamhet från detta med låtskapande så kom det här ut...
Jättekonstigt kanske? Men personligen tycker jag att det låter lite mysigt...
Var vänlig att bortse från att jag inte kan sjunga.. Bortse också från det faktum att jag heller inte har lagt på bas/gitarr.. Men som låtidé.. Funkar det för andra än mig???
Tillbaka igen (tills vidare)!
[mp3=200,20,0,center]http://www.nehofmusic.se/music/skitballad.mp3[/mp3]
Passar på att också göra lite reklam för nya hemsidan: http://www.nehofmusic.se/hoggez
Säg gärna hej i gästboken!!
spacetrucker:
Konstigt, näe. Sången är inte så farlig den heller men dra gärna ner volymen på trummorna. Nu överröstar dom resten av orkestern. Jag tror det som ligger bakom är riktigt hyfsat :D
Space
Eddi:
Ja det var ju en Hogge modell annorlunda - kul att du testar lite nya vinklar även om omständigheterna inte låter så kul.Det där med långfingret - jag har hört att det finns gubbar med vita rockar som kallas läkare - dom kan avgöra sånt.
Låten då, tja lite kul inledning men sedan fortsatte pianot att hacka lite väl mycket och drumsen gjorde allt för att överrösta. Om du tar ner trummorna lite och skiftar till nån synt eller orgel på pianot under versen och tar tillbaks det i reffen så tror jag att det funkar bättre. Melodin var väl ok likaså reffen om än något förutsägbar i ordvalen - men det har ju funkat förut så why not.
Rock on mate :D
hogge:
Tack killar...
Jag försöker i ren desperation hitta på nåt nu när jag inte kan spela gitarr.. Då bidde det midi-piano istället.. Det kommer nog att bli nåt av den låten så småningom, men just nu får den ligga på "hold" ett tag... Men återigen tack för Ert engagemang..
Dividend:
Tjena hogge. Hann inte lyssna på låten, men kul med skivan och Ginza osv!
Bättre än de flesta här lyckats med, och det är inte lite! :)
Go go!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida