Forum > Demolåtar
HOGGE - Konstig ballad!? - Och lite allt möjligt visar det sig!!
bjurte:
Tjabba!!
Ska inte lägga mig i erat sexliv.. :lol:
Utan går direkt på låt-tyck!
Själva versen gör mig lite osäker,lite för trevande liksom och sjuk som jag är,hör jag bara "Herr Gurka" om melodiorgeln" B)
Refrengen däremot!! Den kan bli riktigt GULD om du jobbar på med Arret och då kanske inte på det gammla 'Hogge' sättet med
Tuggande dist gitarrer utan lite mer finstämmt.(Som det ju faktiskt är)
Tråkigt det där med fingret,men det brukar i slutändan vara nyttigt för inspirationen..Själv lyckades jag skala bort en stor bit av tummetoppen
när jag diskade en vass köttkniv för ett par veckor sedan,plåster och bandage i 10 dar... :o
Sedan satte jag Festivalbidraget på 3 Timmar sammanlagt... Världsrekord när det gäller mig.
Dividend:
Hehe jag är tebaxs :)
Jo, men det låter rätt så intressant! Alltså, jag tycker du skall skita i gitarrerna och testa hur det låter om du fifflar vidare på den här i det här stuket.
Kan bli riktigt intressant. Finstämt kan funka ja!
hogge:
--- Citat från: Gurano skrivet 08.05.2010, 11:14:38 ---Fortsätt med denna - låter helt ok
Andra har skrivit det men jag skriver oxå (då blir det fler inlägg i halvfärdiga)
Lite mixgrejor att fixa och lägga till lite solon å annat smaskigt - då e du hemma :)
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Tack Gurano.. Jag är kluven, men dock inte redo att ge upp den än, så jag provar vidare så får vi se hur det går..
--- Citat från: uriah skrivet 08.05.2010, 13:04:01 ---Tjabba!!
Ska inte lägga mig i erat sexliv.. :lol:
Utan går direkt på låt-tyck!
Själva versen gör mig lite osäker,lite för trevande liksom och sjuk som jag är,hör jag bara "Herr Gurka" om melodiorgeln" B)
Refrengen däremot!! Den kan bli riktigt GULD om du jobbar på med Arret och då kanske inte på det gammla 'Hogge' sättet med
Tuggande dist gitarrer utan lite mer finstämmt.(Som det ju faktiskt är)
Tråkigt det där med fingret,men det brukar i slutändan vara nyttigt för inspirationen..Själv lyckades jag skala bort en stor bit av tummetoppen
när jag diskade en vass köttkniv för ett par veckor sedan,plåster och bandage i 10 dar... :o
Sedan satte jag Festivalbidraget på 3 Timmar sammanlagt... Världsrekord när det gäller mig.
--- Slut citat ---
HAHA... Kul kommentar :lol: "Herr Gurka" :lol:
Tack Uriah... Hela tanken var ju att det skulle bli nå't annorlunda, och så tillvida har jag ju lyckats.. Men om det blir bra det återstår att se :P
--- Citat från: Dividend skrivet 08.05.2010, 14:27:46 ---Hehe jag är tebaxs :)
Jo, men det låter rätt så intressant! Alltså, jag tycker du skall skita i gitarrerna och testa hur det låter om du fifflar vidare på den här i det här stuket.
Kan bli riktigt intressant. Finstämt kan funka ja!
--- Slut citat ---
Åååånejjj... Han är tillbaka!! :rolleyes: :lol:
Tack Div. Vi får se om det blir nå't finstämt av detta när det blir klart, eller om distpedalen kommer att tö över igen :rolleyes:
Näerå.. Ska försöka att hålla mig ifrån slamriga gitarrer denna gång..
mahan:
Tjou HOGGE!
JAmen detta låtar kalas,
bara du tar ner volymen ordentligt på trummorna
nu tar dom livet av allt annat som händer.
Eller är det kanske dom som gett upphov till låtnamnet? :P
Gör en ny mix med volymerna balanserade så tar vi ett ntt lyssningsvarv.
h. johan
hogge:
--- Citat från: mahan skrivet 11.05.2010, 23:50:04 ---Tjou HOGGE!
JAmen detta låtar kalas,
bara du tar ner volymen ordentligt på trummorna
nu tar dom livet av allt annat som händer.
Eller är det kanske dom som gett upphov till låtnamnet? :P
Gör en ny mix med volymerna balanserade så tar vi ett ntt lyssningsvarv.
h. johan
--- Slut citat ---
HAHAHA :lol: :lol: :lol:
Tack Mahan.. Jag ska skruva lite på detta så snart jag får tillbaka lusten för musik igen... Just nu är det lite neråt, men jag ska ta en vilopaus nu fram till nästa vecka och sen får vi se..
Men som sagt - stort tack & välkommen åter!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida