Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Going down

<< < (6/9) > >>

SYNTH:
Detta var ruggigt bra svänger riktigt gött om det snyggt boys! B)

Ola:
Hej Hm skön låt ! den här ska du försöka få riktiga trummor på tycker jag.
borde finnas någon på kr som kanske fixar det.

Harmonica mike:
Lite fler kommentarer,nice boys.

Stolle:
Tack för att du gillar alstret.Trumprogrammeringen och mixen är inte hundra,snarare 64 skulle jag vilja säga :D
Jag har en drös med såna här låtar som är uselt mixade och tveksamma trummor.Vissa svänger fint,andra lite sämre.Med åren så har mix kunskaperna växt,och idag grimaserar jag lite då jag hör de gamla inspelningarna.Hårfin avvägning om man skall ta upp dom igen och göra nyinspelningar..
Vissa av projekten ligger på äldre versioner av cubase,så jag vet inte om det går att öppna projekten och mixa om.Misstänker att denna ligger på cubase vst5,eller möjligen sx2.
Mest rättvist för låtarna vore att spela in dom igen.Jag har tillgång till betydligt bättre studio idag,och större kunskap.Men men,det kräver sin man.Jag tycker jag har dåligt med tid för nya alster..Prioriteringar antagligen..

Synth:
Thanx man.

Ola:
Jo trummorna har mycket att önska i denna låt,så även mixen.Försökte erinra mig när vi spelade in detta..Kom fram till att det är nästan 6 år sedan.Nu kan jag lite mer om trumprogrammering och mixeri,men hur man än gör så blir det inte som med en riktig trummis.Avverkat massor av trummisar genom åren på live scener,så jag är rätt kräsen.Men finns det nån som kan lira till detta här - så skulle jag bli glad.Låten skulle vinna massor på det helt riktigt.
Alternativet nyinspelning finns ju..hur man nu skall få tid till det.
Kul att du gillade det.

###########

Till er alla:

Stort tack för kommentarena.

Mvh
Micael

MaxB:
Skönt sound även i små laptophögtalare. Alla instrument och sång kommer fram.
Bra jobbat och skön känsla i låten!

Avslappnad:
Yeah!  :D

Bluesar fett detta! Gillar mycket! :) Den enda invändningen är att det möjligen låter för bra!  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion