Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Going down
Harmonica mike:
--- Citat från: Kornstad skrivet 27.05.2007, 14:27:25 ---Hej Micael
Detta är min favorit av de alster jag hört hittils av dig/er. Härligt!
Enda som jag egentligen reagerade på är att basfrekvenserna mellan trummorna och elbasen kapar varandra när de arbetar samtidigt. Vet inte om du använder "sidechaining" eller vad det kallas, eller om det är liniter och kompressorer som skapar det fenomenet? En petitess i sammanhanget dock. Arret är skitbra och du sjunger ju så rackarns skönt!
--- Slut citat ---
Thanx mate..
Det är nog ett antal limiters som spökar.Inspelat för 2 år sedan å alldeles för låga signaler in,så det ligger mycket limiterande bakom för att få upp volymen..Alternativet för att rädda mix å sound är att lira in det igen,och det ids vi inte - vi ser den som en del i en utvecklings kedja.
Men helt klart ett ruggigt sväng i denna.
Mvh
Micael
Dividend:
En av dina skönaste låtar HM :)
Behöver en bump då och då...
Fan vad bra...
Eddi:
Tack Div för den Bumpen
Riktigt bra låt Mike men jag tror att din röst är ännu bättre i dag. Och vadå Färdig den slutade ju mitt i när det var som bäst................
Eko
Stolle:
Den hade jag missat! Riktigt jäkla bra låt! Det här är verkligen en låt jag känner att jag skulle kunna ha med på en skiva i bilen. Eller ha på i bakgrunden en varm sommardag när man sitter med en kall öl i näven.
Framför allt tycker jag att sången och gitarrspelet står ut. Riktigt riktigt bra!
Det negativa.. ja det är ju trummorna och den hårda komprimeringen.. Nu har jag läst säkert 7 inlägg där du berättar om anledningen till detta. Jag kan fortfarande uppskatta låten trots ljudbristen men är det inte dags att mixa om denna nu? Det är ju en så jäkla bra låt. Synd att inte ha ljudet optimalt när låten är så bra.
Harmonica mike:
Mjohojo :)
Kul att du hittade denna gamla pärla Per.När denna dyker upp i spelaren brukar jag förfäras av den usla mixen och trummornas "amfetamin frenesi" :D
Brukar dock härda ut till slutet,för där har vi verkligen fått till det lir mässigt.Ibland funderar jag på att ta upp de gamla alstren och göra nyinspelningar samt mixa efter mina nya färdigheter.Men samtidigt så hör man utvecklingen i mina låtar om det finns några från "The beginning",tänker mest på trummor och mix då..Egentligen är det synd att inte ta upp dom igen och bearbeta lite,för det finns några som svänger bra - typ denna.
Höjdaren är väl "A place like Graceland",får se vem som bumpar den först :D
Eko:
Jo här svänger det friskt.Visst,min röst har utvecklats lite på 5 år..Här sjunger jag medvetet med en "bröligare" teknik,lite mer tryck från diafragman.Ungefär som man känner sig på morgonen innan man vart på..ja du fattar :lol:
Kul att du gillade det.Jo slutet är alldeles för kort,det är först där som det börjar svänga ordentligt.
Men men,nånstans måste det ta slut.Den är väl drygt fyra minuter denna,nog så lång med andra ord.Sen skall man ju sluta då man ligger på topp sägs det,så vi gjorde det.
Munspels soundet mot slutet är fett i denna.Körde genom min Green Bullet,munspels mick.Idag har jag lödat,jo jag klarade det,kabeln som lossnat i kontakten.Så hädanefter blir det munspels röj med fet drag.
Josse och jag tackar för kommentarerna och bumpen.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida