Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Going down

(1/9) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Going down
Artist.Harmonica mike/Josse"The mail man"
Genre:Blues rock
Text/Musik:Harmonica mike/Josse
Prod/mix:Hm
Ev.medverkande:Josse på bas å gura
Övrigt slammer:Hm
Inspelnings år:2006
Format:mp3:a

Hej alla hågade.
Tänkte att ni skulle få rocka lite i helgen.Jag har varit på denna en sista gång.Sist jag hade den uppe på gammel forumet så var det soundet på virveln som jag inte fick till,tycker att det låter bättre nu.Vad tycker ni?
Som vanligt så är det bara att fedda på rubbet,alla synpunkter kastas dock i pappers korgen då detta är en färdig låt.. :D Fast jag tömmer den sedan och kollar vad som sägs för säkerhets skull..

Nåväl,shoot!

Mvh
Micael

Toby:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.05.2007, 16:32:51 ---Låtnamn:Going down
Artist.Harmonica mike/Josse"The mail man"
Genre:Blues rock
Text/Musik:Harmonica mike/Josse
Prod/mix:Hm
Ev.medverkande:Josse på bas å gura
Övrigt slammer:Hm
Inspelnings år:2006
Format:mp3:a

Hej alla hågade.
Tänkte att ni skulle få rocka lite i helgen.Jag har varit på denna en sista gång.Sist jag hade den uppe på gammel forumet så var det soundet på virveln som jag inte fick till,tycker att det låter bättre nu.Vad tycker ni?
Som vanligt så är det bara att fedda på rubbet,alla synpunkter kastas dock i pappers korgen då detta är en färdig låt.. :D Fast jag tömmer den sedan och kollar vad som sägs för säkerhets skull..

Nåväl,shoot!

Mvh
Micael

Riktigt skön låt! Gillar gunget.  :) Låten passar din röst väldigt bra och du sjunger härligt här. Fint med den akustiska gitarren också. Gillar också det liveinspirerade slutet med lite jamkänsla. Men ...hupp...den tog abrupt slut mitt i fejden? Fixar du till till nästa gång! :D Om man nu får ha åsikter så tycker jag att det är för mycket room på trummorna och ....ja kanske lite för mycket reverb på det mesta. Min idealljudbild hade varit att lyfta allt lite närmare.
Men ett riktigt bra jobb!
Trevlig helg
T
--- Slut citat ---

Toby:
Oj då! Råkade trycka på citat istället!  :o Du ser säkert svaret ändå.
Mvh
T

Tokai:
Kompressionen stör mig lite. För mycket mao, hörs dock mest i början
Första gången jag hör låten. Är sången omgjord? Spelar ingen roll, tycker ändå att jag inte hört dig bättre än så här! Rigtigt fett! Nu har du kopplat på den svarta rösten!
Känns konsekvent gjort. Inga onödiga krusiduller. Rakt på helt enkelt. Saknar kanske lite dynamik, variation i det hela, vet inte. I vissa partier när du tar ner det, t.ex i slutet hade jag kunnat tänka mig nästan inga trummor alls, kanske bara enklare slag på hihaten (apropå den, så är den något enerverande efter lyssning 3. Men kan tänka mig svårt med nåt annat. Ett alternativ är hihat som slår 4/4 + en tamburin i 16/4 (om jag räknat rätt?)

Ska inte munspelet upp lite? Låter också lite dovt... Petitesser! Rock ska låta som om det spelats in på en höft! <_<

Wernborg:
För att ta till ett av dina egna uttryck: Musikerna står inte i samma rum och lirar. Fint lirat på gitarrerna och trynorgeln.  :) Det är lite låg dock.

Fin åka-bil-låt, men trummorna låter helt fel, både spel- och soundmässigt. EZ på speed, syra och för mycket kaffe, och sedan en filt över alltihop. EZ duger helt enkelt inte till din typ av låtar, eller så är det hur du mixat dom??

Japp, lite ris och lite ros. // Stefan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion