Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Going down
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.05.2007, 10:25:19 ---Tack Per.
I denna så trycker jag på med diafragman för att få fram det bluesiga - och det verkar ju ha gått vägen :D
Låten är ett samarbete med min gitarrist från rock bandet..Håller med dig,utan att vara innovativt så svänger det grymt. Undrar vad du kommer attt säga om mitt nästa blues projekt,där låter jag som Louis Armstrong..Jag å min gura å louis,naket arr - kanske lite munspel..
Slänger nog upp den i veckan,så hang in there mate..
Tack för omdömet om denna..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Mer intresserad av hur din diafragma låter när du sjunger till amma aioli. ;) Nämen, det ser jag fram emot!
Fredrik Karlsson:
Kanonbra låt och kanon framfört!
För mycket reverb (specielt på trummorna) och för hårt komprimerat som andra oxå påpekat, tycker trummorna lirar lite för mycket oxå... men annars superbt!!
Harmonica mike:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 20.05.2007, 12:29:05 ---Kanonbra låt och kanon framfört!
För mycket reverb (specielt på trummorna) och för hårt komprimerat som andra oxå påpekat, tycker trummorna lirar lite för mycket oxå... men annars superbt!!
--- Slut citat ---
Tack Fredrik.
Komprimeringen får jag nog se över då det är en limiter som spökar på master regeln.Öppnar jag låten igen så ser jag över rumsljudet på trummorna oxå..Tack för feedback.
Mvh
Micael
Larsson:
skönt svängig låt..
tycker den funkar alldeles utmärkt,din röst & ditt munspel är ett ess i vardera skjortärm!
snyggt jobbat man! :)
Emulator:
dessa j*vla virvlar.
Det enda som tar ner låten just nu. Rösten är skitbra, akustiska gitarren är riktigt rivig ihop med munspelet.
Oerhört bra drag!
Äntligen förstår jag vad EQ menar med pappig virvel för AD och EZ. denna känns lite så, kanske kan laborera mer med anslaget i den?
Men färutom det, är sången och låten verkligen skitbra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida