Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Going down
Harmonica mike:
Lite comments kul.
Då drar jag en sammanfattning.
I denna så tänker jag inte arra eller mixa om nåt,det får helt enkelt duga.Nångång så når man taket av förmåga och det känns som om jag är där nu.Det är ett ruskigt sväng i denna,har nog ingen låt som svänger mer som jag å Josse har gjort.Det är ju ett och ett halvt år sedan vi spelade in detta så vi har lyssnat några gånger.Visst trum sound/lir och reverberingen är väl inte av yppersta klass det kan jag hålla med om,men för att vara en garage prodd så tycker jag att det håller.
Munspel gura å sång får full pott så det tackar jag för.
Till Stefan:Du hade mer än gärna fått lägga trummor på denna,men då det inte är enbart min låt så måste det förhandlas..Jag kan ju sondera om det funkar,och om du vill givetvis..
Mvh
Micael
Dividend:
Skön låt (som vnaligt), mixning och sånt är jag så dålig på att jag inte vill kommentera. Vill bara säga det att den gått här i spelningslistan i några dagar nu. Betyg? Bluesmästerverk (ja, jag vet att det är en snäv genre, och att tala om "mästerverk" kan vara lite överdrivet när det gäller modern blues, men musiken och texten sitter så bra att jag verkligen diggat till detta fast den absolut inte är "innovativ"....
Och du har en jävligt cool röst på den här låten... Ja jo i vanliga fall också... Men här är den i sitt esse ;)
mvh
Per
Harmonica mike:
Tack Per.
I denna så trycker jag på med diafragman för att få fram det bluesiga - och det verkar ju ha gått vägen :D
Låten är ett samarbete med min gitarrist från rock bandet..Håller med dig,utan att vara innovativt så svänger det grymt. Undrar vad du kommer attt säga om mitt nästa blues projekt,där låter jag som Louis Armstrong..Jag å min gura å louis,naket arr - kanske lite munspel..
Slänger nog upp den i veckan,så hang in there mate..
Tack för omdömet om denna..
Mvh
Micael
mahan:
Jamen, den hadde gått mig förbi, MIcael!
Får så låv att såga så här efteråt fast allt verkar städat och klart. Fint arr o stämmor men nånting håller tillbaka det där rätta rockdrivet. TRor att det är kompressorn eller limitern som är skyldiga. Dom tar lixåm edgen ur nåt som annars kunde låta som ett fräsht live-uppträdande. Nu blir det mer en försiktigt club-gungande blueslåt.
Fint lirade gitarrer + soolot. Sen låter som om munspletet har hamnat down in the river, :o kunde nog torkas av och lyftas upp på några ställen :D
skala 1-5 = 3,7 :)
h. JOhan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 14.05.2007, 10:35:20 ---Jamen, den hadde gått mig förbi, MIcael!
Får så låv att såga så här efteråt fast allt verkar städat och klart. Fint arr o stämmor men nånting håller tillbaka det där rätta rockdrivet. TRor att det är kompressorn eller limitern som är skyldiga. Dom tar lixåm edgen ur nåt som annars kunde låta som ett fräsht live-uppträdande. Nu blir det mer en försiktigt club-gungande blueslåt.
Fint lirade gitarrer + soolot. Sen låter som om munspletet har hamnat down in the river, :o kunde nog torkas av och lyftas upp på några ställen :D
skala 1-5 = 3,7 :)
h. JOhan
--- Slut citat ---
Tack Johan.
Mycket riktig iakttagelse,det är limitern som är boven.Jag var rätt färsk i inspelnings branschen då vi spelade in detta.Alldeles för låga ingångs signaler,därav limiterandet.Det tog ett tag innan jag fattade vad som var felet soundmässigt,nu vet jag..Dessvärre så åkte filerna all världens väg i min data krasch..har en backup dock, med allt material så det går att restaurera när andan faller på..tar dina synpunkter med mig..Men visst svänger det! Speciellt på slutet,lite taskigt ut tonat bara..Munspelet kan behöva lite mer volym,helt klart.Däremot så gillar jag soundet..Körde i min Green bullet,munspels mick..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida