Forum > Demolåtar
Running Away - Behöver mix-kritik
Eddi:
Jag tycker du har fått till den riktigt bra. Skön nerv i sången och andrastämman där i slutet. Kul med pizzicattot också. Den sönderklippta gitarren är något man reagerar för första gångerna men det funkar bra i längden - tror dock att du har några ställen med röda inslag på bastrumman och virvelkaggen som ger lite knaster. Men generellt funkar den riktigt bra den här - bra gung också. Känns mindre Gadd nu - vet inte varför - och mer Alexander. :D
mahan:
Tjou Alexander!
Lite knepigt med lyssningen... hifi, lofi men låten som helhet sitter bra. Snyggt sjunget och arret passar för mig. saknar dock djupet i basen o baskaggen, tycker dom ska agera som pulserande hjärtan och ge "kick" åt den annars lugna o sansade låten. Bra jobbat, lite skruvning på ekvalisatorn så sitter det.
h. johan
egghuvud:
--- Citat från: AlexanderB skrivet 11.05.2010, 15:46:03 ---Tjena!
Superkul med tips och feedback. Vilket frekvensområde syftar du på? Det högre registret i allmänhet eller kanske basregistret?
Kanske ska man spara lite på effekterna i början för att lyfta fram sången?
--- Slut citat ---
Näee det var bara ensån där diffus känsla av att man behövde fylla ut i nedre mellanregister med ett murrigt piano eller nåt. Men det låter så flummigt när jag försöker utveckla det så det är nog bara jag som är fel på det. :)
jonnerstone:
Ja gillar detta!!! skönt och avslappnat med en härlig sådär halvt osäker sång men ändå inte om du förstår :lol:
Gillar soundet. Hoppas dock till av virvelkaggen då och då.....den smäller till för mycket. Kanske runda av den en aning i övre mellan och sänka liiiite i volym!
Perfekt annars!!
Micke
AlexanderB:
Tack så hemskt mycket!
Jag ska sätta mig och peta med den ikväll. Det jag snappat upp än så länge:
Trubba av virveln en aning, släppa på lite frekvenser i båda extremändarna, låta basen ringa lite mer, fixa klipp.
EDIT: Hur kan jag få upp basen utan att det ska klippa mer? Jag vill inte sänka mixen i allmänhet mer än vad den redan är sänkt :(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida