Forum > Demolåtar
Running Away - Behöver mix-kritik
Eddi:
Tror inte jag förstår frågan riktigt men ett svar kan ju vara att höja volymen på basspåret om det redan är gjort så släng på en kompressor typ Maximizer om du har Cubase alternativt dubbelklicka spåret och höj direkt i det längst ner upp till 127 där det behövs.
När jag sa att jag ville ha basen mer sjungande så menade jag nog att du skulle byta syntbas men det trodde jag du redan hade gjort?
Om det nu mot all förmodan är en riktig analog bas så normalisera spåret under Process.
AlexanderB:
Tjo.
Har nu lekt en del med basen samt jobbat lite på slutet. En del kvar hör jag nu, men det tar vi imorgon. Kommentera gärna.
Eddi:
Jag hör faktiskt ingen större skillnad men jag har ju redan sagt att det låter bra - möjligen slår orgeln över lite i slutet och jag saknar ett "you" i slutet annars skitbra kort sagt..
hogge:
Har inte läst igenom tråden så här kan man ju vara ute & cykla rejält.. Men eftersom jag själv finns på Soundclick så har jag en viss förståelse till varför man länkar direkt dit....
Hur som helst... Jag bara hatar ju den här typen av musik - normalt sätt... Men det här är ju bra!! Känns skönt att lyssna till såhär på kvällskröken.. Dock blir jag oerhört irriterad av de vassa virvelslagen.. DE dominerar ju hela låten.. Mecka lite mer med trummorna här och Du har en hit...
AlexanderB:
Tjena Hogge.
Jag förstår precis vad du menar med virveln och det är något av ett dilemma i genrer med dessa minimalistiska komp. Virveln och kicken ska slå en i bröstet men får självklart inte ta över.. knepigt.
Nu har jag iallafall försökt dämpa den en aning genom lite -velocity och EQ. Ska ladda upp det snart.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida