Forum > Demolåtar
Running Away - Behöver mix-kritik
MaxB:
--- Citat från: AlexanderB skrivet 11.05.2010, 02:08:26 ---Har nu uppdaterat.
Det som gjorts är: Panorering av piano, gitarr. Freq.Boost i det högre registret på sången. Mer bas. Jobbat med dynamik.
http://www.soundclick.com/bandAdmin/default.cfm?content=songs&bandid=1065497&sub=songinfo
Snart klart.
--- Slut citat ---
Senaste länken ger:
You successfully logged out
Please log in
I'm a New User
Sorry att jag inte kan ge några mixningskommentarer men jag har ju inte hört den nya mixen.
Låten (första länken du gav) är tyst som en viskning. Låtidén gillar jag även om jag inte gillar sönderklippta gitarrljud (trodde det var fel på inspelningen först). Det låter skönt med pianot och sången, avslappnat och fint. Jag gillar också enkelheten med få instrument och cool sång. Det är bra att kunna bygga en låt med så få delar. 1.20 in i låten får jag till och med vibbar från en låt av gruppen King Crimson och det är häftigt, att ett enkelt piano och en sångare kan bygga en sån stämning!
Är pianot bara samplingar eller spelar du själv?
AlexanderB:
Men fan också att det inte ska funka.
Pianot spelar jag själv ja.
Kul att du gillar själva konceptet, men de slaktade gitarrerna får nog stanna endå :)
Ska fixa den nya.
Här: http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1065497
egghuvud:
Jodå det låter bra, men i en första lyssning så blir det lite rörigt. Svårt att fokusera på sången som man skulle vilja på grund av att det händer så mycket i bakgrunden. Har nog inte så mycket att säga annars om mixen. Tycker sångljudet är snyggt när det är så där rakt. Ibland känns det som reverbet hackar av sången men det är förmodligen med mening. Kanske skulle jag velat ha bara lite mer rumsljud på sången eftersom den blir lite för intim nästan annars.
det känns som att det saknas något i frekvensområdet men jag kan inte riktigt sätt fingret på det. Kommer jag på något så återkommer jag.
Eggs
AlexanderB:
Tjena!
Superkul med tips och feedback. Vilket frekvensområde syftar du på? Det högre registret i allmänhet eller kanske basregistret?
Kanske ska man spara lite på effekterna i början för att lyfta fram sången?
MaxB:
--- Citat från: AlexanderB skrivet 11.05.2010, 15:46:03 ---Tjena!
Superkul med tips och feedback. Vilket frekvensområde syftar du på? Det högre registret i allmänhet eller kanske basregistret?
Kanske ska man spara lite på effekterna i början för att lyfta fram sången?
--- Slut citat ---
Jag skrev att det var tyst i första versionen. Menade också att det inte lät så mycket om varken bas eller diskantregister. Inspelningen kändes tunn.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida