Forum > Demolåtar
Eko - You got to get out
mahan:
Tjou EKO!
Stulet eller ej så sitter refrängen JÄÄÄÄKLIGT snyggt! Den fastnar och blir rullande i huvvet (nyktert just nu).
Detta ska du köra vidare på, svarva in lite stämmor på reffen så blir det ännu goooare! :)
h. johan
Eddi:
--- Citat från: Kornstad skrivet 09.05.2010, 22:48:02 ---Jag kan inte säga att jag känner igen det som någon annan låt, tror att du lugnt kan skrika vidare.
...och framför allt skriva vidare.
Tycker du har en bra början här att jobba vidare på. Känns lite osäkert bitvis ungefär som att du inte riktigt har bestämt fullt ut hur du skall spela och sjunga, vilket jag tror ger känslan av rörighet som påpekats innan. Men lirar du in det igen när du kört den några gånger så tror jag att det kommer bli en helt annan känsla i låten. Kör hårt!
--- Slut citat ---
Missade ditt inlägg Kornis sorry!
Nej visst helt rätt jag hade inte en aning om hur jag skulle sjunga så de ackord som kom blev rena överraskningen :) Nu har jag sjungit om så nu är det görhoppningsvis bättre men nåt lurt är det för jag hör gamla versionen fram till efter första refrängen sen kommer det nya skitmärkligt.
Tack för tyck :D
Eddi:
--- Citat från: mahan skrivet 11.05.2010, 23:53:29 ---Tjou EKO!
Stulet eller ej så sitter refrängen JÄÄÄÄKLIGT snyggt! Den fastnar och blir rullande i huvvet (nyktert just nu).
Detta ska du köra vidare på, svarva in lite stämmor på reffen så blir det ännu goooare! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan för bra tyck :D men vadå stämmor på reffen de fanns ju redan (sagt av en som inte riktigt vet hur man gör) Ny reffe nu delvis i alla fall nåtr skumt är det.
Wernborg:
Speciell låt.
Din sång tycker jag funkar, men då kan inte arret vara så struligt som det är nu. Allt blir liksom rörigt och jag har svårt att få det att falla på plats. Rösten kan vara Tom Waits men då duger det inte att musikerna är Ramones om du förstår liknelsen. :D
Bort med syntbasen och lägg din en härmande bas istället.
Refrängen är härligt woodstockig. Kanon!!!
Lyssnar igen....
Gitarren gör för stora utflykter för tidigt i låten.
Sa jag att refrängen är kanonbra?
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.05.2010, 01:24:55 ---Speciell låt.
Din sång tycker jag funkar, men då kan inte arret vara så struligt som det är nu. Allt blir liksom rörigt och jag har svårt att få det att falla på plats. Rösten kan vara Tom Waits men då duger det inte att musikerna är Ramones om du förstår liknelsen. :D
Bort med syntbasen och lägg din en härmande bas istället.
Refrängen är härligt woodstockig. Kanon!!!
Lyssnar igen....
Gitarren gör för stora utflykter för tidigt i låten.
Sa jag att refrängen är kanonbra?
--- Slut citat ---
Tack för tyck W :D Får försöka att analysera dina synpunkter imorgon just nu har jag lagt uoo en ny verre dä'r det gamla inte ska spöka.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida