Forum > Demolåtar

mahan - I WAS WRONG

<< < (5/8) > >>

mahan:
En liten o blyg BuMp! :rolleyes:
Gjorde en sista ansträngning, helt ny mix... om nån ...
Finns åxå i trådbörjan

10 MAJ, EN SISTA MIX... FÄÄRDIG, KANSKE
[mp3=200,20,0,LEFT]http://johanm.com/mahan/I%20WAS%20WRONG-final.mp3[/mp3]

h.  johan

MaxB:
Introt påminner mycket om nån gammal bekant låt jag inte minns namnet på men sen försvinner den likheten

En riktigt städad Mahan här. Tidigare mix har jag inte kommenterat men jag minns att jag inte kom överens med låten, tyckte också det var något jag inte gillade i melodin i sång-introt. Nu upplever jag inte det lika starkt eller avogt. Det är verkligen ett dansband som spelar. Trummisen är en städad dansbandstrummis alla är finklädda och ingen uppträder berusad på scen. Så är det bra, passar in i mallen.
Däremot är det inte så spännande som en del av dina alster kan vara med Queenkörer och sånt där.

Den nya mixen känns bra, bättre än vad jag minns jag hörde (och inte kommenterade) tidigare.

aROCKER:
För mig är detta "totally" SMOKIE!, Chinn-Chapman...va fa...denna vill jag trumma och sjunga på! :unsure:  :D

Mycket skön låt "line-gura, inte riktigt vad jag har velat haft på denna och det är väl därför en del "skriker" dansband om denna rockare!

Äh, detta var underbart, mera! B)

egghuvud:
Hmm anledningen till att man reagerar tro jag är att du sjunger mycket tuffare än vad kompet är. Det blir en lustig kontrast. Kanske är det mest trummorna som är lite mjäkiga. Om bara de var lite tuffare och ackegitarrerna lite mer vässade så skulle den låta tyngre och passa till rsöten på ett bättre sätt tror jag.
Med det sagt så gillar jag låten, sången, körerna och melodierna.  :)

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.05.2010, 07:05:21 ---Introt påminner mycket om nån gammal bekant låt jag inte minns namnet på men sen försvinner den likheten

En riktigt städad Mahan här. Tidigare mix har jag inte kommenterat men jag minns att jag inte kom överens med låten, tyckte också det var något jag inte gillade i melodin i sång-introt. Nu upplever jag inte det lika starkt eller avogt. Det är verkligen ett dansband som spelar. Trummisen är en städad dansbandstrummis alla är finklädda och ingen uppträder berusad på scen. Så är det bra, passar in i mallen.
Däremot är det inte så spännande som en del av dina alster kan vara med Queenkörer och sånt där.

Den nya mixen känns bra, bättre än vad jag minns jag hörde (och inte kommenterade) tidigare.

--- Slut citat ---

Thnx MaxB!
Jo se, det var på den tiden som Mahan ännu var ren o fin o grön! Nu e han bara grön.... o grå.
Trummisen e faktiskt den allra enklaste nånsinn, inga pukor o mycket sparsamt med cymbaler åxå, det var ju såsåm jag planerade det, lixåm Eagles men ännu lättare. Kul att mixen gillas, tror nog att jag lämnar den ifred, annars kommer karaktären att ändra för mycket. Tack för att du lånade örat och kommenteringen!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion